Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Var fyller jag på hydraulolja
Moderator: Moderatorer
Var fyller jag på hydraulolja
Är en novis och färsk ägare till en BM T430 med lastare. Var kollar jag nivån på hydrauloljan, är det locket bakom tanklocket?
Var fyller jag på?
Tack för ditt svar, och jag har en instruktionsbok men där framgår inte var jag ska kunna kolla nivån. Det finns en tank bakom bränsletanken dvs ett skruvlock bakom tanklocket. Frågan är om det är tanken för hydrauloljan?
Det är inte lika på 350 och 430.
430 har en hydrauloljetank framför framrutan, locket sitter som du beskrev själv bakom bränslelocket.
Nivån får inte ligga mer än 28 cm under hålets kant, enligt instruktionerna.
Angående om lastaren kan ha et eget system, så visst kan den, men inte troligt. Det kan du se om du kollar hur det är kopplat, men framför allt, skulle den ha ett eget system borde den ha en egen pump också, som då borde sitta i frånten, på en förlängning av vevaxeln, kan inte gå att missa.
Eller möjligtvis på kraftuttaget, men då kan du ju knappast ha missat den.
430 har en hydrauloljetank framför framrutan, locket sitter som du beskrev själv bakom bränslelocket.
Nivån får inte ligga mer än 28 cm under hålets kant, enligt instruktionerna.
Angående om lastaren kan ha et eget system, så visst kan den, men inte troligt. Det kan du se om du kollar hur det är kopplat, men framför allt, skulle den ha ett eget system borde den ha en egen pump också, som då borde sitta i frånten, på en förlängning av vevaxeln, kan inte gå att missa.
Eller möjligtvis på kraftuttaget, men då kan du ju knappast ha missat den.