Halloj
Jag har en T-24 som krånglar hoppas jag kan få lite hjälp.
Den går hur bra som helst när den är kall.Sen efter ca 20-30min börjar det "blöddra".Det spelar ingen roll om den står på tomgång eller om den jobbar hårt.Sen stänger man av det eller så dör den.Sen låter jag den "vila" i 30min å då går den bra i ca 15min,sen börjar den om igen.
Är det nån känt volvo problem eller har det med nån inställning??
Tacksam för svar
Mvh
Thomas
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Krånglade T-24a
Moderator: Moderatorer
-
Re: Krånglade T-24a
Börja med att byta kondensatorn i magneten. Du behöver inte ens lyfta ur magneten för att byta. Kondensator beställer du från Jan Malmkvist på Öland. Gå in på http://angelfire.com/retro/fotogen och klicka på "reservdelar". Där hittar du kontaktuppgifter till Jan.
/Magnus
/Magnus
Visst kan det vara kondensatorn, men ännu enklare är det att förs kolla om det blir vacum i tanken. öppna tanklocket försiktigt när den stannat av sig själv, lyssna efter sugljud eller om det känns som tanklocket sitter fast. Kan vara täppt luftinsläpp.
Det kan också vara skräp i tank/bränsleledningarna, när bränslepumpen suger bränsle en längre stund ansamlas skräpet som täpper till mer och mer, när man stannar så släpper skräpet igen.
Det kan också vara skräp i tank/bränsleledningarna, när bränslepumpen suger bränsle en längre stund ansamlas skräpet som täpper till mer och mer, när man stannar så släpper skräpet igen.
-
- Kontakt:
Mitt problem när min T24 betedde sig på beskrivet sätt var sprucket grenrör.
med tiden blev problemen större och större och till slut gick den knappt alls att starta.
Men kolla dom enkla felen först
med tiden blev problemen större och större och till slut gick den knappt alls att starta.
Men kolla dom enkla felen först
Bergakungen i Kalix
T24 -57 med lastare
T24 -57 med lastare
Grenrörs packningen är trasig,Där kanske felet ligger.
Men varför blir det så om nu det är det felet???Blir det inte tillräckligt sug upp från förgasarn då eller??
Tack för tipset
Men varför blir det så om nu det är det felet???Blir det inte tillräckligt sug upp från förgasarn då eller??
Tack för tipset