Har en fundering kring 4-hjulsdriften på 2204, den gula lampan som indikerar att 4-hjulsdriften är i lyser. Så är inte fallet den lyser även om man slår av 4 hjulsdriften.
Lyser gult hela tiden.
kul om det är någon som har någon ide.
bm2204
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
2204
Moderator: Moderatorer
Re: 2204
Menar du att 4wd inte går att lägga i alls, men att lampan konstant visar att den är i?
Min JD krånglade tidigare, då kunde ibland lampan lysa fast knappen var avstängd, men då låg 4wd i när lampan lyste, och gick alltså inte att lägga ur.
Hur fungerar det på den där, är det elektrohydraulisk inkoppling?
Min JD krånglade tidigare, då kunde ibland lampan lysa fast knappen var avstängd, men då låg 4wd i när lampan lyste, och gick alltså inte att lägga ur.
Hur fungerar det på den där, är det elektrohydraulisk inkoppling?
Re: 2204
Jag det är elektrohydraulisk inkoppling.
När man haft 4-hjulsdriften i och kopplar ur så slocknar inte lampan med driften hoppar ur. Lampan lyser men det händer inget. Det går inte att få i 4-hjulsdriften igen.
En gång så knacka jag lite på ett av två relän som sitter bredvid vippkontakten för 4-hjulsdriften då drog magnetventilen.
jerk
När man haft 4-hjulsdriften i och kopplar ur så slocknar inte lampan med driften hoppar ur. Lampan lyser men det händer inget. Det går inte att få i 4-hjulsdriften igen.
En gång så knacka jag lite på ett av två relän som sitter bredvid vippkontakten för 4-hjulsdriften då drog magnetventilen.
jerk