Nya fel på traktorn, . Skulle prova väsekranen i dag med klent resultat. det verkar som det kuggar över när det blir lite belastning.Den kunde inte ens dra in viren tom.Det snurrar fint utan oljud när den är obelastad. Jag stängde av traktorn och försökte vrida runt kraftuttagsaxeln med en stor skiftnyckel, men då kunde jag inte få det att kugga över trots mycket kraft.
MVH
Peter
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Kraftuttag BM 400
Moderator: Moderatorer
Re: Kraftuttag BM 400
Se till att båda spakarna står där de ska.
Kan ibland vara svårt att känna att växeln ligger i som den ska, har t.o.m. för mig att nån av spakarna kan gå för långt åt nåt håll...
Annars, prova att växla till den andra växeln med den främre spaken och se om det fungerar, eller prova drivhjulsberoende om det fungerar bättre.
Kan ibland vara svårt att känna att växeln ligger i som den ska, har t.o.m. för mig att nån av spakarna kan gå för långt åt nåt håll...
Annars, prova att växla till den andra växeln med den främre spaken och se om det fungerar, eller prova drivhjulsberoende om det fungerar bättre.
-
Re: Kraftuttag BM 400
Det ska jag verkligen kolla, förre ägaren har satt en mystisk skruvmejsel vid en av spakarna, den för drivhjulsberoende.
Jag vet med mig att jag gjort en liten tabbe, när jag hissade upp hela kranen i högsta läge blev nog drivaxeln för lång. Det kan ha tryckt axiellt på axeln pga av detta. Inte mycket men något.
MVH
Peter
Jag vet med mig att jag gjort en liten tabbe, när jag hissade upp hela kranen i högsta läge blev nog drivaxeln för lång. Det kan ha tryckt axiellt på axeln pga av detta. Inte mycket men något.
MVH
Peter
Duva