Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Var finns billig försäkring till traktorn?

Allt som inte passar in i någon av dom övriga kategorierna

Moderator: Moderatorer

robert danielsson

Var finns billig försäkring till traktorn?

Inlägg av robert danielsson »

Hejsan,

Jag ska hämta min nya traktor under veckan, en välanvänd t814 som kommer bo tillsammans med min t810, t814 och en fe 35.
Dessa används i huvudsak som ögongodis, men för att kunna använda dem vill jag ha dem försäkrade.
LF tar närmare 1000:-/st hel/år för 81X, och det blir mycket att betala för ytterst begränsat användande.

Finns det någon som känner till nån försäkring som inriktar sej på veterantraktorer, eller är billigare än LF?
DINA var nån krona dyrare än LF, det är enda jag kollat.

//Robert
revert

Re: Var finns billig försäkring till traktorn?

Inlägg av revert »

Har ditt försäkringsbolag inte mängdrabatt?
Detta är ju annars vanligt om man har flera försäkringar i samma bolag. Hemförsäkring, barn och olycksfall, bil, båt, pensionssparande etc. etc.
Kolla också med Volvia. Dom är nog billigast, och kundvänligast, när det gäller Volvobilar i alla fall. Och din traktor får väl räknas som Volvo.
Ring runt till dom olika bolagen. I många fall finns det utrymme för rabatter om man talar med en generös försäljare. (Jag har varit båtägare och upplevt detta).
robert danielsson

Re: Var finns billig försäkring till traktorn?

Inlägg av robert danielsson »

Volvia har jag faktiskt inte tänkt på, det kan säkert vara värt ett samtal.
Jag har Dina på gården, och de kunde inte komma under LF på traktorerna.
Jag har nog hängt upp mej på att många bolag inte har gårdsförsäkring, men traktorförsäkringar kanske de säljer ändå.

Tack för tipset!

//Robert

Edit:

Efter att jag pratat med (volvia(if) och folksam som ville ha enorma pengar för att försäkra traktorn blev det till slut LF som försäkringsgivare.
Låst