Hej, jag har 3ha. gammal åkermark som jag försöker hålla efter med en gammal slåtterbalk...
Går ju sådär.
Funderar på en betesputs?
Hittar en som väger 600kg, 240cm bred som enl. tillverkaren ska ha 38-42 hk för att funka bra.
Fixar jag det med 36´an?
Visst, den ska vara nog stark enl. papper men verkligheten brukar ju se annorlunda ut.....
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Betesputs-BM36/-52
Moderator: Moderatorer
Re: Betesputs-BM36/-52
Sådant får man ju endast reda på genom prov och mätningar. Men om du kan hålla toppfart som motsvarar det man kan förvänta sig av en relativt ny traktor, så ger ju det en fingevisning. Annars kan du ju göra ett kompressionsprov. Det säger mycket. Det får inte avvika mer än 10% av det ursprungliga värdet i någon av cylindrarna. Och alla cylindrarna skall vara så lika som möjligt.
Det ska nog inte vara några problem, den har ju ett rejält svänghjul, det gör mycket nytta.
hej, jag
Det ska nog fungera, tycker jag.
Jag har en betesputsare som jag kör efter min Boxer 350, den väger ca 500 kg o är 3 meter bred.
Brukar inte vara nåt problem med den efter, inte ens när man putsar träden med ca 1 meter högt gräs.
Så din borde fungera efter 36;an.
Jag har en betesputsare som jag kör efter min Boxer 350, den väger ca 500 kg o är 3 meter bred.
Brukar inte vara nåt problem med den efter, inte ens när man putsar träden med ca 1 meter högt gräs.
Så din borde fungera efter 36;an.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...