Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
symtom på urtrampningslager?
Moderator: Moderatorer
symtom på urtrampningslager?
ng som vet symtomen , hittar inget vettigt då jag söker på "webben"...
Re: symtom på urtrampningslager?
Brukar kunna gnissla o rassla när dom börjar bli dåliga.
Ljudet brukar oftast bli tyst när man trampar ner kopplingen i botten o brukar komma tillbaka när man släpper upp kopplingen igen.
Ljudet brukar oftast bli tyst när man trampar ner kopplingen i botten o brukar komma tillbaka när man släpper upp kopplingen igen.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...
Man kan prova att smörja det, kan hjälpa. det sitter en smörj nippel på sidan av svänghjuls kåpan.
Prova gör aldrig skada.
Annars är det bara att dela traktorn på mitten o byta, men då skulle jag byta komplett koppling o svänghjuls lager på en gång.
Prova gör aldrig skada.
Annars är det bara att dela traktorn på mitten o byta, men då skulle jag byta komplett koppling o svänghjuls lager på en gång.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
Hej på Er, Såvitt jag minns så skall man vara försiktig när man smörjer urtrampningslagret. För mycket kan alltså skada.
/Bosse P
/Bosse P
Med för mycket fett så kan det hamna i kopplingen, sen en sak till som jag sett är att slangen mellan urtrampningslagret och smörjnippeln gått av vilket resulterar i att all fett hamnar i sprängkåpan och inte o lagret
Ja, den slangen ska man alltid byta när man delar på traktorn! vanligt fel till att lagret rasar, säkert därför mitt låter.
Sedan ska man inte smörja för mycket, ett pump samtidigt som man tar framvagnen (25 timmars intervaller).
vatten pumpen ska däremot bara ha fett var 100 timme, och då 3-5 pump,men alla vattenpumpar går inte att smörja
Sedan ska man inte smörja för mycket, ett pump samtidigt som man tar framvagnen (25 timmars intervaller).
vatten pumpen ska däremot bara ha fett var 100 timme, och då 3-5 pump,men alla vattenpumpar går inte att smörja
hej, jag