Har en Boxer 350 med värmepaket monterat i taket. Mitt problem är att det inte blir nån cirkulation på vattnet så det blir ingen värme till hytten.
Har provat att lufta på högsta stället utan resultat. Värme slangarna är monterade på samma slangar som är till motorvärmaren som sitter utanför motorn. Hoppas det finns någon med bra ideer till lösning, tack å hej/ante
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Ingen värme i hytten.
Moderator: Moderatorer
hyttvärmen ska vara kopplad mellan pluggen längst bak på vänster sida av toppen, och den nedre kylarslangen (förslagsvis till röret som går in i vattenpumpen.)
Om du ändå inte har ngn värme så kan du ta en 12v pump från valfri mercedes på skroten, dom har en liten pump till värmen... liknande pumpar finns även på bilar med bensinvärmare.
Om du ändå inte har ngn värme så kan du ta en 12v pump från valfri mercedes på skroten, dom har en liten pump till värmen... liknande pumpar finns även på bilar med bensinvärmare.
-
- Kontakt:
Tror även en liknande pump kom på Opel Omega 1989 för att hjälpa den katastrofalt dåliga värmen på traven... Breddar ju urvalet ännu lite...Axel skrev:hyttvärmen ska vara kopplad mellan pluggen längst bak på vänster sida av toppen, och den nedre kylarslangen (förslagsvis till röret som går in i vattenpumpen.)
Bm 430
Har samma problem med min Bm430 -76 och dom på lantmanna sa att troligtvis är vattenpumpen som är helt slut. Jag provade att spola ur systemet utan resultat. Mycke skit men det är som om att pumpen inte orkar pumpa upp något tryck. Slangarna är mjuka! Termostaten är bytt. Jag har beställt en ny pump. Vi får väl se om det är pumpen!
Re: Bm 430
PG skrev:Har samma problem med min Bm430 -76 och dom på lantmanna sa att troligtvis är vattenpumpen som är helt slut. Jag provade att spola ur systemet utan resultat. Mycke skit men det är som om att pumpen inte orkar pumpa upp något tryck. Slangarna är mjuka! Termostaten är bytt. Jag har beställt en ny pump. Vi får väl se om det är pumpen!
Det är inte pumpen som bygger upp trycket, utan vattnets volymökning pga stigande temperatur.
Om vattnet inte kokar eller sprutar ut ur vattenpumpen så har dom på lantmännen lurat dig