Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

350 boxer

Moderator: Moderatorer

fridensro

350 boxer

Inlägg av fridensro »

Hej!
Har problem med lyftarmarna på min 350. Ibland sjunker armarna när den är avstängd och även när man kör men då korigerar den hela tiden. Det konstiga är att de inte alltid sjunker, jag misstänker att det är tätningarna i kolven som är kass, men det är ju konstigt att de funkar ibland.
Sen är det så att när armarna sjunker av sig själva så sjunker de lägre än de gör när jag sänker dem med spaken, och de borde gå att sänka lägre med spaken, för det är ofta problem att koppla redskap pga att jag inte får ner armarna tillräckligt.
Är det någon som har någon ide vad det kan vara för fel.
daisel
Forumberoende

Re: 350 boxer

Inlägg av daisel »

har du terratrol? i så falla kan du ha djubreglirngs spaken i fel läge
hej, jag
Lövnäsen

Inlägg av Lövnäsen »

Det låter som ett ventilfel i systemet. Det finns ingen spak för djupregleringen mer än "upp o ner" på Boxer 350, har iallafall ingen mer spak på min 350 med terratrol, reglerspaken för sådan reglering fanns däremot på Bm 600. Bara en stopp skruv som du ställer in plogdjupet med på Boxer 350.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...
nisse

Inlägg av nisse »

Kolla om det är olja till rätt nivå i systemet även att sugsil, filter är ok, är det vatten i oljan? Kolla som tidigare skrev, om du har cresco-hydraulen eller terratrol-hydraulen. Jag tror bara det var de första 59-61 som hade cresco. (Men se upp den kan ju vara ombyggd). Cresco bygger på ett helt annat system. När det gäller terratrol så sitter det en reglering i tryckstångsföstet, denna reglerar olja till hydraularmarna, när ventilen bakom fästet trycks in lyfts hyd.armarna upp och tvärt om då den dras ut. Kolla hur det ser ut där, ska gå att justera käsligheten där i närheten av fästet. sitter också en tryckfjäder under fästet är den hel, hur ser gummit ut runt avkännareventilen? ser det rostigt ut? Angående regleringen via tryckstångsfästet så beskrivs det bra i instruktionsboken (terratrol) Lycka till.
Låst