Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Motorfel?
Moderator: Moderatorer
Motorfel?
Tjenare där ute! jo det är så att jag har lite problem med min BM Victor!
Problemet är det att motorn inte vill gå igång som andra Victortraktorer,
andra går igång på ett varv medan min Victor går 6-7varv kanske!
Vad kan vara problemet???
Problemet är det att motorn inte vill gå igång som andra Victortraktorer,
andra går igång på ett varv medan min Victor går 6-7varv kanske!
Vad kan vara problemet???
Förmodligen beror det helt enkelt på dålig kompresion, alltså sliten motor. Om den hoppar igång över huvud taget även när det är kallt ute så är det bara att köra. Om det är problem när temperaturen kryper under nollan och man ska ha traktorn till snöröjning utfodring eller liknande på vintern kan det vara värt att göra något åt saken, speciellt om man inte har tillgång till motorvärmare. Börja i så fall med att ta av och förmodligen renovera toppen (slipa ventiler och eventuellt plana toppen). Sedan tittar man hur loppen ser ut, om dom är repiga är det bara att byta kolvar och foder. Om motorn har haft knackljud för sig är det bara att byta dessa delar i vilket fall som hällst. Det är även lämpligt att provtrycka spridarna när de ändå är ur.
Lycka till / Lucas
Lycka till / Lucas
Motorfel!
Tacktack för hjälpen!=) Men sen är det så att motorn låter helt frisk och varvar upp lätt, min farsa sa att motorn var helt OK, men det tror knppast jag! Jag har motorvärmare men det är inte lika kul som att dom startar utan vid första varvet på svänghjulet.
Jaja jag får väll ta och slipa ventiler o sota ur Victor då!
Har du BM Victor?=)
Jaja jag får väll ta och slipa ventiler o sota ur Victor då!
Har du BM Victor?=)