Ny här så jag börjar väl med att säga hej.
Tänkte höra lite om vart man kan köpa reservdelar till en gammal BM.
Bor i Vallåkra utanför Helsingborg i Skåne.
Jag och min sambo införskaffade oss en trevlig liten BM traktor för ett halvår sedan då vi behövde nått som kan dra, lyfta, putta, gräva m.m iom total renovering och stor mark. Men den är ju som sagt inte ny och behöver lite nya (bättre beg) delar.
Är mest en koppling som behövs för tillfället men även motordelar, så som packningar och dyl.
Är inte så insatt i hur det fungerar med just traktorer det är min sambo som fixar och lagar.
Jag tror att det är en T25a men är det någon större skillnad, kan man bygga om i vissa fall och använda delar från andra så som T35 eller T55 kanske
Har hört nått om att vissa delar ska passa rakt över från Volvo Amason Stämmer det
Den har delad tank ovanpå, en för bensin och en för fotogen, är även ombyggd så den har en grävskopa fram.
Tacksam för råd och tips.
Mvh Johanna.
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Koppling till en BM (T25?)
Moderator: Moderatorer
-
Re: Koppling till en BM (T25?)
ja vet en som har koppling och pakningar och de mesta övriga delar han bor i hästveda
Re: Koppling till en BM (T25?)
delar från hela t20 serien t-21-22-23-24-25 passar det meta, även lite passar från bm victor (inga motor delar) . lammeler fårn victor passar utmärkt . det fins att köpa på www.oie.se bromsar passar från victor
hej, jag