Hej
Har problem med kopplingen på 35an och tänkte kolla om någon här känner till felet och kanske har en lösning?
Felet är att när jag trycker ner kopplingen helt så dröjer det minst 2-3 sekunder innan den kopplar ur, det är likadant på alla växlar.
Är det nån som har haft samma fel?
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Kopplingsproblem på en Bm35
Moderator: Moderatorer
-
Re: Kopplingsproblem på en Bm35
min t22 tar det ungefär 5 sekunder innan den frikopplar och det e tätningen till vevaxel som släpper ut olja på lammellerna så de klippar vid motorns gång plocka av kopplingen torka av den ifrån olja byta tätninga ihopa med den igen för de har ja hört en del säga
det är prisis så man ska göra, avetta lammelerna mycket nogrant, byt gärnavolvo-e-najs skrev:min t22 tar det ungefär 5 sekunder innan den frikopplar och det e tätningen till vevaxel som släpper ut olja på lammellerna så de klippar vid motorns gång plocka av kopplingen torka av den ifrån olja byta tätninga ihopa med den igen för de har ja hört en del säga
hej, jag
Aha, det ska provas tack för hjälpen.
lycka till men som sakt byta lammellerna är bäst, för du kan inte få bort all oja som är i lammel materialet. klöm ej byta tätningen, det kan vara både vevaxel och drivaxelen från v lådan
hej, jag