Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Hjälp!! BM 2254

Allt som inte passar in i någon av dom övriga kategorierna

Moderator: Moderatorer

bertan

Hjälp!! BM 2254

Inlägg av bertan »

Nån som vet vart man kan hitta en styrtapp (vö) samt yttersta drivaxelhuset på vänster sida passande till en BM 2254.Har kollat på alla skrotar jag har hittat men det verkar som det är tj :cry: i(finns ej heller som ny)
Så kolla vad ni har i era gömmor!! //bertan
orwak

Inlägg av orwak »

Vet att staffansmaskiner i horred har en 2254 som ser komplett ut men som har ståt i ett hörn ganska många år, ring och hör med dem! www.staffansmaskin.se
Man b
bertan

Inlägg av bertan »

Tackar...ska slänga mig på luren i morgon..
bertan

Inlägg av bertan »

Tror jag ger upp....ringt alla skrotar på lantbruksnet,samma svar överallt.. :cry: ..kan inte påstå att jag rekomenderar nån att köpa en 2254 direkt... :evil:
bmsidan

2254

Inlägg av bmsidan »

Hej "bertan"!
Beskriv gärna problemet "vad f-n gör man om man har en 2254 & inte hittar delar?" .... ta en bild och skicka till BM-sidan. Det kanske går att ta upp det som en allmän fråga?!

Skriv bara ut ditt namn och så vidare till en ev. artikel på sidan.
Mvh
Niklas Larsson
www.bmsidan.se
orwak

Inlägg av orwak »

vad sa staffans? de har garanterat en 2254 stående
Man b
bertan

Inlägg av bertan »

Den på staffans var redan axeln såld,som alla andra skrotade....har lämnat "huset" till en bysmed för ett kostnadsförslag på att pressa in bussningar i tapphålen samt fixa nya gängor
Lite värre blir det nog med "tappen" finns ev att få tag på nya i England(håller på att kollas)
Men i mitt tycke är det skitdåligt att det inte går att få tag på nya grejor i nån ordning när tex framaxeln går sönder i parti och minut+dom få delar som finns är skitdyra! Knutkors framaxel 6300:- på Lantmanna :x
Återkommer med resultat......
orwak

Inlägg av orwak »

mjo kan nog tycka att lantmännen är tämligen inkompetenta då och då, dock kan man ju inte påstå att 2254 an var någon direkt vanlig traktor och tillgången på reservdelar brukar vara av samma slag då:(
Man b
bertan

Inlägg av bertan »

Nä den är väl inte så vanlig antar jag...men till mf 35an jag har som är en 59a är det då inga problem att få tag på delar...så lite "sur" tycker jag man kan få vara :?
orwak

Inlägg av orwak »

ja:( alltid retfullt när man inte får tag i något
Man b
bertan

Inlägg av bertan »

Nu ger jag upp......lämnar igen vraket till lantmännen så fort semester tiderna är slut så man kan få tag på nån som har ansvar.....min volvo flört blev kort och inte så kul :(
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

kunde inte bysmeden fixa det?
hej, jag
bertan

Inlägg av bertan »

pris=15-20tusen,men han ville helst inte göra det pga av att han inte kunde lämna nån garanti att det skulle hålla....
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

oj, det var dyrt. hoppas du får tag på en annan bra bm traktor
hej, jag
bertan

Inlägg av bertan »

tveksam till att det blir en volvo igen....får väl öppna börsen och köpa nått betydligt nyare så man vet att det finns reservdelar till maskinen,kan inte ha sådana här stillestånd,speciellt till vintern..
Låst