Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
insprutnings pump 2250 BM
Moderator: Moderatorer
insprutnings pump 2250 BM
Hallå volvo vänner,har fått lite problem med att diesel trycker in i motorn (oljenivån stiger om än lite) så tänkte ta tag i detta genom byte av matar pump och packnings byte på insprutnings pumpen.är det bara att lossa de tre bultarna som håller pumpen eller hur stor operation är det för att komma åt packningen som sitter på axeln till pumpen för jag förmodar att det är den som är kass?
Att byta tätningar i matarpumpen är ju lätt. Men mer komplicerat med insprutningspumpen. Det är lätt att skruva loss matarpumpen och "provtrycka" den manuellt med ansluten i sina rörledningar. Kommer det diesel där så behöver du bara byta tätningar i den. Ibland kan det också vara hydraulolja som fyller på motoroljenivån. Brukar vara hydraulpumpen, om den är monterad på dieselmotorn, jag vet inte hur den sitter på din traktor.
Insprutningspumpen sitter driven med drev i transmissionen i motorns framända, för att inte diesel ska komma in i oljan sitter det en packbox där, som efterhand blir sliten, problemet är jättevanligt på 500/2200 traktorerna. med tiden kommer din traktor även att bli svårstartad när den stått ett tag, pga. när dieseln läcker ut kommer lite luft in i pumpen.
det vanliga är att man brukar gå den svängen att man byter alla slangar filter och slutligen matarpump innan man får reda på den där lilla packboxen.
det vanliga är att man brukar gå den svängen att man byter alla slangar filter och slutligen matarpump innan man får reda på den där lilla packboxen.