Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Däck till Boxer 350

Allt som inte passar in i någon av dom övriga kategorierna

Moderator: Moderatorer

Landy

Däck till Boxer 350

Inlägg av Landy »

Hej!

Nu ska det väckas liv i en gammal 350. Den har dock stått på "sock" en längre tid och tror inte däcken hållet tätt! Det är dock bara bakdäcken som verkar kassa. Framhjulen verkar vara ok.

Vad ska man göra? Är det bara att köpa nya som gäller?

Vad kostar dom i så fall?
Henrik.S

Inlägg av Henrik.S »

"Tror inte däcken håller tätt" Prova att pumpa! Håller de luft och att det inte är allt för mkt torrsprickor så går det ju att köra med traktorn :wink: Det finns däck i olika prisklasser men det rör sig omkring 6000:- om du ska köpa nytt

Jag har orginal bakdäck på min BM10 från -51 vågar dock inte ge mig ut på långtur med dessa :D
revert

Luft i däcken

Inlägg av revert »

Byter man inte bara innerslang? (Om inte däcken är helt sönderkörda).
ake64

Inlägg av ake64 »

Mycket beror på vad du vill ha. Prova att pumpa upp hjulen och kolla hur däcken ser ut. Är de spruckna så slangen tittar fram är det inget snack om saken, byt skiten, men är de någorlunda hela går det att köra med dem. Ju längre resor du tänker göra desto bättre skick vill du ha på dina däck. Det är inte kul att byta traktorhjul på en vältrafikerad väg.

Är de hela men inte håller luften skulle jag börja med att byta ventil. Det är en enkel och billig åtgärd men hjälper det inte blir det till att laga eller byta slangen.

Ska du topprenovera den och vill ha nytt och fint vill du säkert köpa nya däck också.
Låst