Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Däck till Victor
Moderator: Moderatorer
Däck till Victor
Det här med däck, vad anger egentligen måtten? Vilken däckstorlek har 230 Victor bak. Är det en vanlig storlek? Har någon en aning om vad ett par nya kostar. Framdäcken antar jag är samma storlek på nästan alla 2WD. Jag är väldigt Victorsugen och det är ju intressant att veta hur stort problemet är om däcken är slitna.
Fram sitter 5,50-16 och bak 11-28. 11-28 är en gammal beteckning och samma storlek heter numera 12,4-28. Förenklat kan man säga att första siffran är bredden och andra är fälgdiametern. Skillnaden mellan gamla och nya beteckningen på beror på var man mäter bredden men jag minns inte detaljerna så jag vill inte ge mig in på det.
Bakdäck är inga problem att få tag på och troligvis inte framdäck heller. Jag vet i alla fall att dmensionen tillverkas.
Bakdäck är inga problem att få tag på och troligvis inte framdäck heller. Jag vet i alla fall att dmensionen tillverkas.