Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän. Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hej hade tänkt att renovera motorn på min ena boxer och nu är min fråga ,är det någon här på forumet som har provat att montera en 600 topp på en boxer, blir det någon märkbar skillnad?Borde ju bli en viss skillnad med tanke på att 600 har större kanaler och ventiler.
som Daisel säger. Det borde inte vara något problem. Det som skiljer motorerna är just toppen med andra ventiler och insprutnings-systemet(annan pump och spridare). kolv och cylindrar är det samma.
Har en topp på gång,får väl samla lite delar innan jag sätter igång,bränslet är redan justerat kan jag låva 15cm flammor ur ljuddämmparen i uppförsbackarna
Toppen behöver inte vara slut för att det blir flammor en lagom uppställd pump fixar det även på en frisk motor med frisk topp,vet flera som får samma på sina boxrar
Det kan också vara att man lyckas pumpa in mer bränsle än vad som hinner förbrännas innan förbränningstakten är slut. Då brinner det fortfarande under utblåsningen med eld i avgasröret som följd.
Ekonomiskt? Nej Nyttigt för motorn? Nej Effektfullt? JA