hejsan!!! jag undrar om det finns några vanliga fel på bustrarna (320 T400) har vart och kollat på en del men inte vågat slå till för dom har verkat lite risiga.
Så min fråga vad ska man kolla efter och vad brukar krångla på dom?
MVH//Björn
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
vanliga fel
Moderator: Moderatorer
vanliga fel
Jag vill ha en traktor igen!!!
När det gäller 400 så bör man kolla styrsnäckan, den är ofta glapp och det är sällan bara att "justera", det är renovering eller byte som gäller.
Jag renoverade visserligen min själv, kostnad ca 300 kronor.
vag vet också att en del läcker diesel från axeln till gasreglaget på insprutningspumpen (min t.ex.) Är en o-ring som ger sig, billig och tydligen inte allt för bökig att byta, men jag har inte testat själv.
Annars är dom väl rätt felfria tror jag...
Jag renoverade visserligen min själv, kostnad ca 300 kronor.
vag vet också att en del läcker diesel från axeln till gasreglaget på insprutningspumpen (min t.ex.) Är en o-ring som ger sig, billig och tydligen inte allt för bökig att byta, men jag har inte testat själv.
Annars är dom väl rätt felfria tror jag...
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: 12 november 2008, 13:12
- Ort: Oskarstr
Tjena
Själv köpte jag en köpte jag en bm 400 industri -70:a (-69:a) med tranåslastare och till och med kallluftsfläkt bm orginal på taket i somras. Ej fint utseende, mycket rost men gick bra förutom smärre diesel läckage. visste ej timmar pga bytt mätare (bm430), men timmarna har ingen betydelse egenteligen, bara dessa grejer är välskötta. jobbar med trakorer och vissa bönders traktorer är som nya efter 10år och vissa skrotfärdiga. En testkörning är det bästa enligt min åsikt. det är ju också en fördel att grejerna stått inne när det inte används, annars stelnar däcken och såna grejer. att den är skött helt enkelt. inte pedantiskt kanske, men lite omvårdnad skadar inte.
Motorn är så billig att renovera så det är knappt sant tror man, perkins motorn är ju så vanlig att delarna kostar knappt något i jämförelse med andra motorer. Min chef renoverade sådan motor i somras åt en kompis, total motorrenovering inkl vevaxel kostade inte alls många tusenlappar.
Hoppas detta var till lite nytta/hjälp
MVH/Daniel
Själv köpte jag en köpte jag en bm 400 industri -70:a (-69:a) med tranåslastare och till och med kallluftsfläkt bm orginal på taket i somras. Ej fint utseende, mycket rost men gick bra förutom smärre diesel läckage. visste ej timmar pga bytt mätare (bm430), men timmarna har ingen betydelse egenteligen, bara dessa grejer är välskötta. jobbar med trakorer och vissa bönders traktorer är som nya efter 10år och vissa skrotfärdiga. En testkörning är det bästa enligt min åsikt. det är ju också en fördel att grejerna stått inne när det inte används, annars stelnar däcken och såna grejer. att den är skött helt enkelt. inte pedantiskt kanske, men lite omvårdnad skadar inte.
Motorn är så billig att renovera så det är knappt sant tror man, perkins motorn är ju så vanlig att delarna kostar knappt något i jämförelse med andra motorer. Min chef renoverade sådan motor i somras åt en kompis, total motorrenovering inkl vevaxel kostade inte alls många tusenlappar.
Hoppas detta var till lite nytta/hjälp
MVH/Daniel