Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Vad kan detta va för någon lastare?

Moderator: Moderatorer

daisel
Forumberoende

Vad kan detta va för någon lastare?

Inlägg av daisel »

Hejsan, jag har köpt en lastare till min kära victor, men jag undrar vad det kan va för någon model, har sett likadana på fordsonmajorer.

Det som är lite udda på lastaren är att hudralkolvarna sitter långt fram på lastarfästet långt bak på lastaren, det är inte vanligt vad jag vet. den är ryckosilt.

Det jag vet om den är att den är breddad ca5cm någon gång, skickar med en länk som ni kan se bilder på.

All information är internsant, även vilka traktorer dom var vanliga på , tillverkare, ja allt är intressant.

http://www.pixbox.se/alb_show_id941751_page0.html
hej, jag
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

inget som vet?
hej, jag
Kasebon

MIAK

Inlägg av Kasebon »

Hej på dej du! Jag tror, utan att veta att det kan vara en MIAK-lastare du köpt. MIAK står, om jag inte minns fel, för Manny Industrier i Kristinehamn, och jag tror att dom fortfarande finns kvar, fast om dom tillverkar lastare fortfarande vet jag inte. Kolla på ENIRO eller något om dom finns kvar, eller googla vetja!!!!!
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

tackar för tippsen, det kan nog stämma, det var ju dom som tilverkade tandemidjor till volvo bm med
hej, jag
Låst