Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
bm buster 400
Moderator: Moderatorer
bm buster 400
med ojud på 2:ans växel någon som har nå tips
bm buster 400
det är mindre på lågen, tack för svaret
bm buster 400
är det bara att byta lådan tro är det svårt byta lådan eller vet du någon renoverar billig eller är det bara att köra vidare, jag ska sälja den dom har varit lite skeptiska, jag har kört vidare om ja skulle ha den kvar
Jag skulle i vilket fall lyft på locket och titta.
Felet kan ju vara nåt annat som med lite tur är enkelt.
Om du ska sälja kan det ju vara bra att kunna säga vad felet är.
Är det ytskada (eller i värsta fall kuggbrott) på nåt kugghjul så vet jag inte om dessa finns att få tag på som reservdel, kan tänka mig att det kan vara svårt, och i så fall är det väl bara att hitta en bättre låda på skroten.
Men börja med att lyfta locket och titta, dumt att inte göra det när det är ett så snabbt jobb
Felet kan ju vara nåt annat som med lite tur är enkelt.
Om du ska sälja kan det ju vara bra att kunna säga vad felet är.
Är det ytskada (eller i värsta fall kuggbrott) på nåt kugghjul så vet jag inte om dessa finns att få tag på som reservdel, kan tänka mig att det kan vara svårt, och i så fall är det väl bara att hitta en bättre låda på skroten.
Men börja med att lyfta locket och titta, dumt att inte göra det när det är ett så snabbt jobb