Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Värde framskärmar till en Viktor
Moderator: Moderatorer
Värde framskärmar till en Viktor
Vad är värdet på framskärmar till en Viktor?
ORGINAL ÄR ORGINAL
Så tyckte inte jag att det lät angående termostaten
Re: ORGINAL ÄR ORGINAL
Om det är "original är original" du menar?BM471 skrev:Så tyckte inte jag att det lät angående termostaten
Så är en termostat ingenting som du skruvar upp o tittar på vad det är för stämpel? Eller du brukar göra det? det är väl en sak som funktionen är det viktigaste.
Och angående skärmarna så är inte original värt några hutlösa summor!
Om alla med samma intresse att bevara gamla traktorer hjälptes åt att dela på de överblivna saker man har liggandes så det kom till användning istället så hade vi haft fler traktorer att titta o höra på.
Alla som håller på med detta har inte välbetalda jobb o inte vet var de skall göra av pengarna utan som jag, gör detta för att man har en del av själen i traktorn.
Skärmarna är inte samma på 350 och 600. På 350 är fästhornen runda medan dom är fyrkantiga på 600. Även själva skärmen skiljer. På 350 ser det ut som på bilden i tråden, men på 600 finns inte "vecken" på uppepå utan de är släta men med en större nedvikt kant på unersidan (ca 10mm).daisel skrev:jag monterade skärman från bm600 (samma som
350) på min victor i dag, dom passade finfint å såg snyggt ut med