Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

problem boxer 350, packningen till pumpen går.

Moderator: Moderatorer

offe

problem boxer 350, packningen till pumpen går.

Inlägg av offe »

Hejsan hoppas nån kan hjälpa mig och min boxer.
För ca 3 månader sedan gick packningen mellan pump och motor,
Packningen byts och traktorn går kanon, kör med tippkärran, skogskranen och lyftarmarna.
När jag ska skotta häromdagen tappar jag
funktionen i
lyftarmarna, och hydrauloljan har gått ut i motorn.
Frågan är nu om det slarvades när packningen bytes och det är orsaken,
Eller kan man tänka sig något annat fel typ att överströmmaren ibland inte öppnar sig?
Har någon haft liknande problem?
daisel
Forumberoende

Re: problem boxer 350, packningen till pumpen går.

Inlägg av daisel »

Antar att du menar p-boxen på pumpen och att det är den som är bytt för 3 tremånadersen, om det är bytt och den inte har blivit skadad vid monteringen så är det troligtvis beroende på att pumpen är utsliten, så den nya p-boxen inte klarar av att täta
hej, jag
Smashweld

Re: problem boxer 350, packningen till pumpen går.

Inlägg av Smashweld »

Vad är det för typ av packning?
Är det en vanlig radialtätning måste den monteras på rätt håll så hydraultrycket i pumpen hjälper till att täta. Kan möjligen detta monterats fel?
Finns ju givetvis mer avancerade packboxar med exempelvis dubbelriktade tätningar, kankse är det en sådan du har och då borde inte riktnigen spela någon roll.
I vissa tätningar har gummimanschetten en ringformad fjäder innuti för att hålla packningen mot den roterande ytan. Om det finns en sådan kan man ta loss fjäderringen och skruva ihop den lite mer, då får du en tightare packning utifall problemet är att axeln är lite sliten. Hur ser tätningsytan ut? Den får ju inte vara för ful den heller.
Låst