Tjo!
Som ni kanske har läst i mina tidiga inlägg så har jag haft vissa problem med toppen på min T25.
Men det är nu fixat! Ny topplockspackning, byta av lite filter, och en riktig genomspolning av kylarsystemet och ny termostat har gjort underverk! Men........tyckte att den tände lite konstigt och när jag titta lite närmare på brytarna så kunde jag konstatera att de är slut.
Min fråga är nu: Vart kan jag få tag i nya brytare? Någon som har en trasig magnettändning hemma som vill sälja brytarna?
Tack på förhand!
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Volvo T25 Brytare!?
Moderator: Moderatorer
-
Re: Volvo T25 Brytare!?
Ska tydligen passa från en motor cykel som heter laverade 650 (mer än så vet jag inte)
Men har inte oie.se?
Men har inte oie.se?
hej, jag
-
Hoj!
Det var varit ett riktigt detektivjobb att hitta brytare, men jag tror att jag har löst det. På Ola´s Veteranfordon´s sida så kan man läsa att Bosch nr: 1237 01 3013 850 skall passa.
Men ringer man runt till verkstäderna här på byn så får det inga träffar. De säger att numret är för långt.
Såååå.....jag strök de sista tre siffrorna och då får jag en träff på brytare som passar till Italienska Laverda motorcyklar. Just de som Ola skriver om. Så nu har jag beställt brytare och hoppas på att de skall passa!
Om de passar så är det korrekta Bosch nr: 1237 013 013 !
Återkommer med info när jag har fått brytarna.
Det var varit ett riktigt detektivjobb att hitta brytare, men jag tror att jag har löst det. På Ola´s Veteranfordon´s sida så kan man läsa att Bosch nr: 1237 01 3013 850 skall passa.
Men ringer man runt till verkstäderna här på byn så får det inga träffar. De säger att numret är för långt.
Såååå.....jag strök de sista tre siffrorna och då får jag en träff på brytare som passar till Italienska Laverda motorcyklar. Just de som Ola skriver om. Så nu har jag beställt brytare och hoppas på att de skall passa!
Om de passar så är det korrekta Bosch nr: 1237 013 013 !
Återkommer med info när jag har fått brytarna.
Hur har det gått för dig med brytare?
Jag ringde och skulle beställa med den betäckningen och enligt El&Diesel så har produkten utgått,han trodde det gick att få tag på några så jag beställde två av dom.
Får se hur det går.
Mvh anders
Jag ringde och skulle beställa med den betäckningen och enligt El&Diesel så har produkten utgått,han trodde det gick att få tag på några så jag beställde två av dom.
Får se hur det går.
Mvh anders
Det vart negativt svar idag från el&diesel utgick 2006 från bosch.
Får bli volvo 240 brytare för min del.
Mvh anders
Får bli volvo 240 brytare för min del.
Mvh anders
-
Tjo! Har fått tag i nya brytare och fördelare av en kille nu! Så har du inte byggt om den än så kan du höra av dig så ska du få namn och nr till han!