Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Läckande vattenpump bm 350 boxer.
Moderator: Moderatorer
Läckande vattenpump bm 350 boxer.
Såg att vattenpumpen läckte, ser ut att komma från axeln/remskivan.
Upptäckte att olssons tar 2500kr för en ny!!! Det är ju hiskeligt!
Tror ni det räcker att byta tätningen mot remskivan? Brukar den va boven? Känner verkligen inte för att punga ut 2500kr!
Upptäckte att olssons tar 2500kr för en ny!!! Det är ju hiskeligt!
Tror ni det räcker att byta tätningen mot remskivan? Brukar den va boven? Känner verkligen inte för att punga ut 2500kr!
Re: Läckande vattenpump bm 350 boxer.
Hej,
Har dom inte en renoverings sats?
Det brukar innehålla tätning lager och lite annat.
/Christian
/Christian
1051 skrev:Hej,
/Christian
Den kostade BARA 2100kr.
Å fy f-n...........
Jag gissar men tätningen som sitter inne i pumpen är nog samma i dom flesta gammla volvo/bm pumpar och den kan inte vara så dyr och lager känns inte som något problem.
Jag gissar men tätningen som sitter inne i pumpen är nog samma i dom flesta gammla volvo/bm pumpar och den kan inte vara så dyr och lager känns inte som något problem.
Min erfarenhet (iof inte av SÅ många pumpar... men några...) är att tätningen går pga att lagret är dåligt.
Men då borde man känna att det glappar, känn på fläkten.
Om man ändå har isär det så kan det ju vara kul att få det bra.
Eller, om det inte gör nåt att den står några dagar, riv och se hur det ser ut innan du beställer grejer.
Eller, om det inte gör nåt att den står några dagar, riv och se hur det ser ut innan du beställer grejer.
Ralle skrev:Min erfarenhet (iof inte av SÅ många pumpar... men några...) är att tätningen går pga att lagret är dåligt.
Lär göra så. Det gick att köpa tätningen lös, sen om den passar är en annan femma. Den kostade bara några hundringar iallafall.
2500 är galet mycket pengar för en wasserpumpe!!
Ja...phonic skrev: 2500 är galet mycket pengar för en wasserpumpe!!
Jag köpte komplett repsats till min John Deere 3640 för några år sen, kommer inte riktigt ihåg vad den kostade, men är rätt säker på att det var under 1000:-
Mailat två andra firmor (TK + Gidös) samtliga tar 2000+moms+frakt för en vattenpump. Ingen har begagnat..
2500kr är väl ett normalpris för en vatten pump tycker jag
hej, jag
daisel skrev:2500kr är väl ett normalpris för en vatten pump tycker jag
En vattepump till en Dieselbil, kostar ca 400kr i Tyskland (importerar mycket). 2500 är hutlöst!
Ska se om jag har orken att riva pumpen idag, har gått och dratt på det men måste göras innan vintern kommer
Har beställt en ny vattenpump nu.
Rev bort den gamla häromdagen, ja herrejössös säger jag bara, tog nog 3timmar, kunde tagit ännu mer om det jävlats. Konstigt nog lyckades jag få loss alla bultar (som var ganska så rostiga!). Tur man har massa verktyg från bilskruvandet.
När jag väl fåttner pumpen så var det ganska uppenbart att den läckte i tätningen, dock såg jag inte alls hur jag skulle få isär den, så jag beställde en ny pump. Ska ta en kik på den om jag kan renovera den isåfall kan man ju sälja den som renoverad senare...
Skruva traktor är inte skönt, hängde som ett U över lastaren, trodde seriöst jag skulle få ryggskott flera gånger
Rev bort den gamla häromdagen, ja herrejössös säger jag bara, tog nog 3timmar, kunde tagit ännu mer om det jävlats. Konstigt nog lyckades jag få loss alla bultar (som var ganska så rostiga!). Tur man har massa verktyg från bilskruvandet.
När jag väl fåttner pumpen så var det ganska uppenbart att den läckte i tätningen, dock såg jag inte alls hur jag skulle få isär den, så jag beställde en ny pump. Ska ta en kik på den om jag kan renovera den isåfall kan man ju sälja den som renoverad senare...
Skruva traktor är inte skönt, hängde som ett U över lastaren, trodde seriöst jag skulle få ryggskott flera gånger
Jo, de gångerna är det inte kul med lastare
Nej inte alls. Tur man inte är traktormekaniker på heltid då hade min rygg sagtupp sig! =)Baggis skrev:Jo, de gångerna är det inte kul med lastare
Då har man fåttdit pumpen idag, blir mörkt nu och har ingen ström i ladan än så avvaktar med testkörning tills imorgon.
Ren fröjd att plocka dit prylarna igen när man visste hur allt satt.. Nu såg jag också hur man plockar isär pumpen, så ska renovera den gamla o sälja av
Ren fröjd att plocka dit prylarna igen när man visste hur allt satt.. Nu såg jag också hur man plockar isär pumpen, så ska renovera den gamla o sälja av