Hallå gott folk,
Köpte mig en Traktorgrävare igår, eller ja, bytte, jämt mot min gamla BM 400 Buster. Får väl anses som ett bra byte
Traktor går som en klocka, visst, kopplingen tar en stund att koppla ur och växlarna är lite halvjobbiga att få i, meeen, jag har inte bråttom! Ska ha den att gräva lite hemma på gården
Den hade stått i över 1år, och startade på 3e varvet. Imponerande. Knappt några läckage heller.
Glapp ingick, men det svarvar jag till lite nya styrningar på jobbet och lånar med lite axelstål hem, samt pressar lite nya hydraulslangar Gratis är gott!
Nåväl, jag undrar vad det är jag har köpt? Vad är den byggd på är det en 350? Den är iallafall byggd på fabrik och tror det är en -65a. Finns ju inga papper på demhär och jag bytte med en bekant som kände en farbror, ja ni vet, många led för lite information!
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hjälp med identifiera min traktorgrävare! NU BILDER!
Moderator: Moderatorer
Hjälp med identifiera min traktorgrävare! NU BILDER!
Senast redigerad av phonic den 2 september 2012, 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Hjälp med identifiera min "nya" traktorgrävare!
Ser ut att vara en 350, men lite mer bilder på detaljer osv vore bra...
både för identifiering, och för att vi vill se
både för identifiering, och för att vi vill se
Verkar vara en 350 med vaggeryds påbygge, men som sagt lite närbilder på motor och låda och andra spännande detaljer skulle inte skada.
Men känsla är att du gjorde ett bra byte om man ser till penningvärde på maskinerna
Men känsla är att du gjorde ett bra byte om man ser till penningvärde på maskinerna
hej, jag
daisel skrev:Verkar vara en 350 med vaggeryds påbygge, men som sagt lite närbilder på motor och låda och andra spännande detaljer skulle inte skada.
Har fått det bekräftat att det är en 350.
Ska ta lite bilder, se om jag hinner imorgon, har haft fullt upp sista tiden, har haft det i tankarna men inte hunnit (orkat).
Ja det var nog inget dåligt byte har jag känslan av!
Bilder som utlovat:
Re: Hjälp med identifiera min traktorgrävare! NU BILDER!
Ser ju fin ut, det är definitiv en boxer, troligt vis en 59 då den har gamla instrumentpanelen
hej, jag
Re: Hjälp med identifiera min traktorgrävare! NU BILDER!
Jaså den är så gammal!daisel skrev:Ser ju fin ut, det är definitiv en boxer, troligt vis en 59 då den har gamla instrumentpanelen
Måste ha tag i en ny vattenpump, läcker som ett såll. Antar att det är Olssons i Ellös som gäller.