Hej igen!
Nu komjag över både skopa och dubbelverkande hydraulcylinder för hela 300:- Underbart vad folk kastar saker på en!
Iallafall så ska jag nu bygga så jag har hydraulisk tipp på skopan, själva infästning och dylikt har jag redan löst men jag har lite funderingar på ventilpaketet.
Vad är det egentligen jag behöver för ventilpaket? Själva frontlastaren är ju enkelverkande och kolven till skopan är dubbelverkande.
Jag vill ha två spakar jämte ratten till att höja/sänka och tippa skopan med.
Om någon har ett komplett system är det ju heltklart intressant för rätt pengar.
Traktorn är en Buster BM 400 -67
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Installera ventilpaket till frontlastaren BM 400 Buster
Moderator: Moderatorer
Re: Installera ventilpaket till frontlastaren BM 400 Buster
Sådär då har man fått lite gjort idag med, serivce och fått dit skopan och provkört. Min fd. svärfar var här så spånade vi lite på infästningarna och imorgon ska vi bygga så nu är det egentligen bara styrningen kvar som fortfarande är ett frågetecken.
Ingen som har tips?
Ingen som har tips?
Hej,
Ser att du har svaret på min fråga om returledning. Mr Buster inlägg om inkoppling av dubbelverkande uttag.
Du har ett vinklat uttag som jag undrar vart det går. Syns på bild nummer 5 uppifrån. Den du inte har markerat med gul förklaring. Vore tacksam om du kan tala om för mig vart det går. Jag trodde det är retur, men mistänker att det är en tryckledning.
Kan tipsa dig om hur min lastare är inkopplad. Har en Buster 320 med enkelverkande kolvar till lyftarmarna på lastaren och dubbelverkande till skopan. Ventilpaketet är inkopplat direkt från pumpen och tryckledningen går vidare genom ventilpaketet till bakre lyftarmar och tipputtag. behöver inte växla med någon ventil, eller regla någon spak, för att använda fram eller bak. På ventilpaketet kan man ansluta både enkelverkande (ena pluggad) och dubbelverkande. Returanslutning och överströmningsventil finns i ventilpaketet. Kan bifoga bilder på min installation om du behöver.
Mvh Mr Buster
Ser att du har svaret på min fråga om returledning. Mr Buster inlägg om inkoppling av dubbelverkande uttag.
Du har ett vinklat uttag som jag undrar vart det går. Syns på bild nummer 5 uppifrån. Den du inte har markerat med gul förklaring. Vore tacksam om du kan tala om för mig vart det går. Jag trodde det är retur, men mistänker att det är en tryckledning.
Kan tipsa dig om hur min lastare är inkopplad. Har en Buster 320 med enkelverkande kolvar till lyftarmarna på lastaren och dubbelverkande till skopan. Ventilpaketet är inkopplat direkt från pumpen och tryckledningen går vidare genom ventilpaketet till bakre lyftarmar och tipputtag. behöver inte växla med någon ventil, eller regla någon spak, för att använda fram eller bak. På ventilpaketet kan man ansluta både enkelverkande (ena pluggad) och dubbelverkande. Returanslutning och överströmningsventil finns i ventilpaketet. Kan bifoga bilder på min installation om du behöver.
Mvh Mr Buster
Den längstner till höger, bakom det gula järnet? Det är Tryck.Mr_Buster skrev:Hej,
Mvh Mr Buster
Okej, då är jag med på hur det är kopplat!