Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Viktor saknar drivning på 3:an-5:an
Moderator: Moderatorer
Viktor saknar drivning på 3:an-5:an
Vad har hänt med min Viktor (Volvo 230 -61) som bara driver på backen, 1:an och 2:an? Övriga växlar känns normala i växelspaken men traktorn driver inte då de är i.
Re: Viktor saknar drivning på 3:an-5:an
Det är en kil i växellådan som kan ge sig på dessa modeller, bara skaffa en verkstads handbok och riva i sär och byta kilen
hej, jag
Tack för snabbt svar. Får ta tag i detta till våren.daisel skrev:Det är en kil i växellådan som kan ge sig på dessa modeller, bara skaffa en verkstads handbok och riva i sär och byta kilen
Lycka till, ta gärna bilder på arbetet, kan vara kul att se
hej, jag
när man försöker bogsera igång en victor så går krysskilen på axeln av så att fyran och femman "slirar" på axeln.
men att trean dött låter mystiskt eftersom de inte har med vartannat att göra. men riv och kolla, en operation som brukar ta två verstadsdagar i anspråk. lycka till!!
men att trean dött låter mystiskt eftersom de inte har med vartannat att göra. men riv och kolla, en operation som brukar ta två verstadsdagar i anspråk. lycka till!!