Hej
Är det någon som vet om det finns en lista på vilka lastare som passar till en BM 650
och finns det olika fästjärn, söker en lastare men vet inte vad man ska söka
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Lastare till BM 650
Moderator: Moderatorer
Re: Lastare till BM 650
Det lättaste är nog att kolla blocket efter lastare till en 650, komplett med fästen.
Det är lösa fästen som skruvas fast i ramen på traktorn, sedan sitter lastaren fast med en typ av snabbkoppling, så den går att ta löst på ca 2 min om man inte vill ha den kvar hela tiden av någon anledning tex pga ökad vikt eller för smidigare kortare traktor. Går lika lätt att montera dit den igen.
Jag skulle nog välja en Trima lastare eller en modernare Ålö, då är det lätt att hitta skopor o redskap till den både nytt o begagnat. Även reservdelar till själva lastaren är inga problem att hitta.
Det finns även nya lastare att köpa till en 650.
googla på lastare o tillverkare så finner du en hel del märken.
Men en lastare med Trima/sms fäste, Ålö typ3 fäste då finns det hur mycket begagnaderedskap som helst till vettiga priser.
Hoppas du blev lite klokare..// Lövnäsen.
Det är lösa fästen som skruvas fast i ramen på traktorn, sedan sitter lastaren fast med en typ av snabbkoppling, så den går att ta löst på ca 2 min om man inte vill ha den kvar hela tiden av någon anledning tex pga ökad vikt eller för smidigare kortare traktor. Går lika lätt att montera dit den igen.
Jag skulle nog välja en Trima lastare eller en modernare Ålö, då är det lätt att hitta skopor o redskap till den både nytt o begagnat. Även reservdelar till själva lastaren är inga problem att hitta.
Det finns även nya lastare att köpa till en 650.
googla på lastare o tillverkare så finner du en hel del märken.
Men en lastare med Trima/sms fäste, Ålö typ3 fäste då finns det hur mycket begagnaderedskap som helst till vettiga priser.
Hoppas du blev lite klokare..// Lövnäsen.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...
Re: Lastare till BM 650
Tack för ditt svar, får försöka hitta något på Blocket