Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
startproblem volvo 650
Moderator: Moderatorer
startproblem volvo 650
Någon som har tips, började med att den dör, efter en stund kunde jag starta den, men fick ha fullgas för att komma upp i varv. Nu tänder den inte alls, har kollat , verkar som att den får diesel.Har inte haft den länge hade en 350 som jag inte hade ngr problem med .Tacksam för tips!
Re: startproblem volvo 650
Prova lufta bränslesystemet ev byta bränslefilter
ska pröva med det tack.
Hej
Jag har prövat byta bränslefilter och kollat det kommer fram diesel till spridarna,han tänder på startgasen men dör med en gång igen.Utan startgas tänder han inte ens,
Jag har prövat byta bränslefilter och kollat det kommer fram diesel till spridarna,han tänder på startgasen men dör med en gång igen.Utan startgas tänder han inte ens,
Jaha de va ju inte bra! Men har du verkligen luftat ordentligt? Skruva upp luftskruvarna och kör startmotorn tills den startar sedan drar du åt luftningsskruvarna, kan vara bra att vara 2 vid detta moment så slipper det spruta ut en massa diesel.
Använd inte startgas det sliter fruktansvärt på klovringarna
Ok ska ladda batteriet, sedan pröva detta.
Jag har prövat med att lufta ordentligt,men upptäckte att inte kommer ngn disel när jag skruvade av spridar rören vid spridarpumpen kan det vara spridarpumpen? När jag skruvar av diselslangen till pumpen kommer det disel ur den men inte upp till spridar rören .Var kan jag få tag på en sån?
låter som att det är matarpumpem, här har du en länk på en matarpump till en 650.
Mvh 650man
http://www.oeparts.se/Produkt?Identifie ... Id=1118673
Mvh 650man
http://www.oeparts.se/Produkt?Identifie ... Id=1118673
Jag har fått igång den antagligen spridarpumpen, kom ingen soppa till spridarna men det kom till filtren. Men den ryker svart och får ingen direkt fart på motorn som är orkeslös
Ja låter ju nästan som att den är mogen för renovering,, hur många timmar har den gått ?
tyvärr vet jag inte det har köpt dan nyligen