Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Färg T-24a

Allt som inte passar in i någon av dom övriga kategorierna

Moderator: Moderatorer

Thomas

Färg T-24a

Inlägg av Thomas »

Hej

Jag håller på med en T-24 och jag börjar närma mig lackering.Jag undar om det är någon som köpt färg hos Olsson i Ellös??Stämmer färgen med orginal??Och är det bra färg??Motor färgen tål den olja och framförallt värmen från grenröret??

Tänkte kolla med er om det är nån som har erfarenhet??Om man ringer dit så säger dom säkert att det stämmer men det ska ju funka på sikt också.

Mvh
Thomas
rikard

Re: Färg T-24a

Inlägg av rikard »

Den här färgen ja...
Du kan gå in på lantmännen så säljer de BM-RÖD det är en jättebra färg, lätt att få bra resultat med och tål värme,
samma färg kan även köpas på swedol för ungefär halva priset.
Tyvärr är det just bm röd och om man ska vara petig lite för ljus för volvo, men idag så målar ju alla sina bm traktorer i orange och ljusgrönt så..
Men själv har jag lackat ganska många volvotraktorer med ovan nämda färg och anser det som ett bra resultat,
Den tidigaste 96, så det har verkligen varit långtidsprov.
och vad det gäller olsson i ellös så har de tyvärr inte riktigt lyckats med kulörerna, men allt beror på hur noga man är.
Thomas

Inlägg av Thomas »

Tjena

Tack Rikard.Jag har försökt komma fram till lantmännen idag men dom svarar inte.Jag har också kollat i Swedol katalogen men hittar bara bm gul men jag ska ringa imorrn å kolla med dom.

Tack för hjälpen
Thomas

Inlägg av Thomas »

Tjena

Jag har köpt bm röd på swedol det ser ut att vara rätt.Jag har inte använt den än men det verkar vara rätt nyans.Swedol har halva priset som du sa mot lantmännen.Och mycket billigare än ellös.Sen har jag köpt bms motor färg på lantmännen,den verkar lite väl ljus grön så det är inte rätt nyans.

Tack för tipset

Mvh
Thomas
Låst