Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
olja kraftuttag T25
Moderator: Moderatorer
-
olja kraftuttag T25
Har gått och skaffat mig slåtterbalk och därmed blir det aktuellt med smörjningen av kraftuttaget. Tror mig ha hittat var jag fyller på (bak till vänster under stolen bakifrån sett?) Nu undrar jag bara vilken olja och hur mycket samt var tömningen sitter?
Volvo T25 -53
Sparar till
Sparar till
Re: olja kraftuttag T25
Påfyllningen stämmer bra!
Oljan är ju gemensam med hydraylen, och jag har i min Victor alltid kört med Agrol Universalolja, vilket fungerat bra.
Mängden är i en Victor 6 liter har jag för mig, men om det är samma mängd i en T25 vet jag inte, men det sitter en nivåplugg på högersidan där bak, så det är bara att fylla tills det rinner över där.
Tömningen tror jag är via silen i botten, en ganska stort lock i botten som skryvas av.
Om det finns nån annan plogg vet jag inte, men ska du nu tömma så är det ju ändå läge att även göra rent silen.
Oljan är ju gemensam med hydraylen, och jag har i min Victor alltid kört med Agrol Universalolja, vilket fungerat bra.
Mängden är i en Victor 6 liter har jag för mig, men om det är samma mängd i en T25 vet jag inte, men det sitter en nivåplugg på högersidan där bak, så det är bara att fylla tills det rinner över där.
Tömningen tror jag är via silen i botten, en ganska stort lock i botten som skryvas av.
Om det finns nån annan plogg vet jag inte, men ska du nu tömma så är det ju ändå läge att även göra rent silen.
-
Tack för svaret!
Då gäller det bara att hitta mängden.
Har ju en instruktionsbok till traktorn men där står inget vilket jag gissar beror på att PTO var tillval.
Då gäller det bara att hitta mängden.
Har ju en instruktionsbok till traktorn men där står inget vilket jag gissar beror på att PTO var tillval.
Volvo T25 -53
Sparar till
Sparar till
Det är samma på t25, ca 6 liter, men använd nivå pluggen och gör rent silen, det finns en liten avtappning under hydralhuset, likadan plugg som nivå pluggen den kan du tappa på före du tar bort den stora pluggen till silen, blir inte så mycket söl då
hej, jag