Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

tips på "vanliga" fel 350

Allt som inte passar in i någon av dom övriga kategorierna

Moderator: Moderatorer

Grammse

tips på "vanliga" fel 350

Inlägg av Grammse »

hej jag är ny på forumet. född 78:a är uppvuxen på landet med boxer 350 och buster 320. men gården såldes och familjen flyttade närmare stan 1988. Jag har alltid varit svag för boxerns 3cyl stämma så funderar på skaffa mig en 350. vad ska man titta efter för "vanliga" fel? och tips och råd inför ev köp.
GLAD PÅSK
Fluffen

Inlägg av Fluffen »

Kolla läckage, glapp osv ganska vanligt på gammal traktorer.
Motorerna är ganska slitstarka men kolla att de startar lätt och går bra annars kan det vara dags för en renovering.
Jag som alltid måste vara emot tycker att du ska satsa på en bra BM400 istället. :D :wink:
Grammse

Inlägg av Grammse »

Fluffen skrev:Kolla läckage, glapp osv ganska vanligt på gammal traktorer.
Motorerna är ganska slitstarka men kolla att de startar lätt och går bra annars kan det vara dags för en renovering.
Jag som alltid måste vara emot tycker att du ska satsa på en bra BM400 istället. :D :wink:
Fluffen här blir det ingen 400 :x Jag ska ha en sådan vi hade när jag var liten eller ingen traktor alls :D
Jag fick aldrig köra boxern själv när jag var liten och ska nu visa jag kan oxå 8) Har alltid velat ha en boxer det var ju våran "stordragare" :roll:
Fluffen

Inlägg av Fluffen »

Jasså på det viset. :lol:
Se bara till att få ett välvårdad exemplar så är det inga problem. :D
volvo t-55

Boxer

Inlägg av volvo t-55 »

Boxer forever!
Hade en boxer hymasgrävare när jag växte upp,har gråtit floder över att
den såldes.
Letar själv en Boxer.
Grammse

Re: Boxer

Inlägg av Grammse »

volvo t-55 skrev:Boxer forever!
Hade en boxer hymasgrävare när jag växte upp,har gråtit floder över att
den såldes.
Letar själv en Boxer.
Tack för du förstår vad jag e ute efter. En 400 kan ej ersätta classic boxer 350 :D
Fluffen tror jag mig veta vem det är så han tar ej illa vid sig :wink:
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

Kolla så den är värlsmordå , så at det finsordentligt med ålja å att den inste ser fräch, om alldeta är vällsköt så är traktorn ofta välskött å i ok skick. även ett avgaslock/böjt avgasrör är ett bra tecken.

Kolla även glapp , däck ska vara ok om du inte har råd å byta dom, fram är billiga men inte bak. kolla även 3-punkte be dom järna lyfta något tungt så du ser att den är ok. å skälvklart att motorn är frisk å seg . kollar du allt deass så får du en bra traktor
BM-freak

Bm Boxer i kvadrat

Inlägg av BM-freak »

Heja boxern - - -du gör ett bra köp, själv har jag en tandem av två boxrar - - -snacka om härligt ljud
:)
Låst