Hej
Ny på detta forum, och skulle vilja ha lite hjälp med att få tag i ett oljerör som läcker å det grövsta.
Oljeröret är till för motorns smörjning och sitter på samma sida av motorn som generator och startmotor (höger sida bakifrån).
Går ifrån övre delen på blocket ner till en anslutning bakom generatorn där ytterligare ett rör ansluter i en förgrening.
Verkar som röret gått sönder precis vid "konan" eller att röret blivit deformerat med häftigt läckage som följd, nere vid anslutningen bakom generatorn.
Finns detta rör att köpa som reservdel??
Traktorn är en årsmodell -71, tror jag!!
Har en reservdelskatalog där jag hittar detta rör under grupp 2, sidan 13 som del nummer 51, men det är bockat lite annorlunda än mitt då övre anslutningen
sitter horisontellt i reservdelskatalogen. Mitt är neråt och vertikalt.
Tacksam om någon har något bra tips, då traktorn står mitt ute i skogen å det bara "pissar" ur den.
Mvh
Peter Andersson
Öglunda
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
BM430 oljerör läckage
Moderator: Moderatorer
Re: BM430 oljerör läckage
Hej,
Har en katalog och 51 är som du säger med vertikal anslutning. Rör 43 har ju däremot verikal anslutning men sitter på andra sidan.
Ovan generatorn sitter ju hydraulpumpen. Det är inte från något hydraul rör som oljan läcker. Men syns ju på oljan om den är svart eller ren. Samt om du har tryck på oljemätaren för motorn. Du kan ju alltid kolla med Olssons i Ellös.
MVH
GMEM
Har en katalog och 51 är som du säger med vertikal anslutning. Rör 43 har ju däremot verikal anslutning men sitter på andra sidan.
Ovan generatorn sitter ju hydraulpumpen. Det är inte från något hydraul rör som oljan läcker. Men syns ju på oljan om den är svart eller ren. Samt om du har tryck på oljemätaren för motorn. Du kan ju alltid kolla med Olssons i Ellös.
MVH
GMEM
Re: BM430 oljerör läckage
Här finns en del rör till perkins AD 152
http://www.agrilineproducts.com/partsca ... mf135.html
http://www.agrilineproducts.com/partsca ... mf135.html
Ford 3000 Force -69
Fordson Sper Dexta -64
Massey Ferguson Robur III -68
BM 320 Buster -64
Ferguson TE-D20 -51
Fordson Sper Dexta -64