Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Växellådsproblem bm 650
Moderator: Moderatorer
-
Växellådsproblem bm 650
Fick lite trubbel med pärlan idag. körde snö och skulle vända på vägen kopplade från låg till hög och la i växel. en rejäl smäll sedan igen drivning. Försökte få i växel , fick pressa i 2an med mycket skorrande, sen så har den fastnat där. Får ej ur den ,men spaken går att flytta till alla lägen. Lägger jag i 4an så verkar det som den låser sig då orkar den ej fram ,blir motorstopp. Vad kan ha hänt? Har tappat ur oljan ingen metallsallad, öpnat locket bakom vxlspaken ser inga synliga skador. Finns det någon som har råkat ut för detta? Vad kan man börja med? Tack på förhand.
Re: Växellådsproblem bm 650
Låter som något lager ha skjutit tycker jag. mitt tips är att riva ur växellådan och gå igenom den. Hur många timmar har traktorn gått?
Mvh henrik
Mvh henrik
Låter inte kul, kan det tänkas vara en växel gaffel som gått av tro?
hej, jag
-
Nu år det fixat. Det var skiftgaffeln till ettan och backen som hade brustit, lyckades fiska upp resterna ur lådan. sen fixade TK en ny. Så nu rullar den igen.