Ja har fått ett otroligt knepigt fel på min älskade krabat från att ha gått som en dröm så länge jag kan minnas 21år så börja den först gå på 3 burkar felet lokalisera jag till tjuvluft, visa sig att grenröret hade rostat så de var flera mm tjockare där än på insug så var bara å knacka bort all grav rost å planslipa de..
Stoppa ihop de å den gick som en dröm igen skönt tänkte jag men nästa gång jag starta å skulle köra den så börja den gå illa igen å misstände å levde om kolla runt insuget med startgas å ingen skillnad utom vid spjäl axeln.. hap tänkte jag bara å försöka bussa om förgasaren.. Om de inte vore för att jag starta den efter 2 dagar för att finnan att den gick perfekt igen å skumare blir de för dagen efter går den illa igen å för att nästa gång gå perfekt å de är inte att den går bra en liten stund utan har kört med den i en par timmar när jag skotta å den går perfekt.. för att nästa dag gå illa..
Har bytt de mesta i tänd väg redan så gnista får den som den ska går bättre när man drar ut choken så de är där de sitter går även bra jämt utan chok å helt utan handgas.
Ska pröva idag å plocka lös å rengöra gasaren men funka de inte dfter de så vet i fan
KOm gärna med förslag har haft ett helvete i vinter så alla förslag är välkommna..
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Volvo Krabat knepiga driftsstörningar
Moderator: Moderatorer
Re: Volvo Krabat knepiga driftsstörningar
Besvara mig själv då ingen annan gjort de..
Plocka lös förgasaren o rengjorde den grundligt kunde även konstatera att förgasar foten slagit sig. Å sen var väl inte packningarna någe vidare heller..
Men planslipa förgasar foten å gjorde lite nya packningar å en till fällig gummi tätning på spjälaxeln å nu går den som en dröm
Plocka lös förgasaren o rengjorde den grundligt kunde även konstatera att förgasar foten slagit sig. Å sen var väl inte packningarna någe vidare heller..
Men planslipa förgasar foten å gjorde lite nya packningar å en till fällig gummi tätning på spjälaxeln å nu går den som en dröm
-
Har haft samma problem med min Terrier nu i vinter, men i mitt fall efter en förgasarrenovering. Känner igen det där "varannandagsbeteendet", går kanon ena dagen och som en kratta nästa. Tror att jag nu fått den att gå rätt bra igen, efter diverse åtdragning och tätning här och där. Tjuvluft är ett elände, har jag fått lära mig. Får bli en noggrannare koll i vår. Det är lite besvärligt att mecka så här års...
Ja min har fortsatt att gå å starta som en klocka efter detta, så är så nöjd så. Synd bara de ska bli när de snöa som absolut jävligast
Får önska sig lycka till, för bättre å smidigare gårds å snöskottar traktor än Krabat är svårt å hitta. Ska vara avsaknaden av styrservo då men man slipper ju gymkostnaden iställe
Får önska sig lycka till, för bättre å smidigare gårds å snöskottar traktor än Krabat är svårt å hitta. Ska vara avsaknaden av styrservo då men man slipper ju gymkostnaden iställe