Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Dragkraftsregleringen Buster 400

Moderator: Moderatorer

duva52@live.se

Dragkraftsregleringen Buster 400

Inlägg av duva52@live.se »

Hej, finns det någon som kan svara på hur man låser dragkraftsregleringen. Jag vill inte ha den ikopplad.
Har läst i forumet att det finns en stoppskruv, men var? Det rycker väldigt i regleringen när kranen är monterad .
MVH
Peter
Duva
Ralle
Forumberoende

Re: Dragkraftsregleringen Buster 400

Inlägg av Ralle »

Hur sitter kranen då?
Borde inte den stå på egna stödben när den används, och då spaken i bottenläge, och då borde inte dragkraftsregleringen bry sig nåt.

Stoppskruven vet jag inte var den sitter, men jag tycker att den borde sitta bakom toppstångsfästet och då hindrar detta från att tryckas in.
Då sätter man ju regleringen ur funktion.

Sätt även toppstången så högt upp som möjligt i toppstångsfästet, då minskar känsligheten i regleringen.
duva52@live.se

Hej och tack. Det är inte när jag står still med kranen utan det är när jag kör och det rycker lite i den. I går tog jag bort sprinten som håller axeln in till ventilen, tänkte då att regleringen skulle stängas av. Men det var ingen höjdare, lät som hydraulpumpen skulle sprängas när lyfte armarna och de gick i topp, armarna gick mycket högre upp nu och det var ju bra, men pumpen fortsatte att trycka. Fick sätta tillbaka allt som tidigare, gjorde en liten justering och fick armarna att gå högre trots att det nu fungerade, arbetsljudet från pumpen upphörde när armarna var i topp. Dragkraftsregleringen finns ju kvar, det får den göra. Orkar inte plocka isär allt igen.

MVH
Peter
Duva
Ralle
Forumberoende

Inlägg av Ralle »

Prova att kila in något bakom toppstångsfästet i nedkant, så att det inte kan tryckas in.
Vet inte om det fungerar, men kan vara värt att testa.
duva52@live.se

Ralle skrev:Prova att kila in något bakom toppstångsfästet i nedkant, så att det inte kan tryckas in.
Vet inte om det fungerar, men kan vara värt att testa.
Detta skall testas! Skulle vara roligt att veta hur det funkar med ventilen. In resp.utjustering av ventilstången.
Förlänger man ventilstången verkar det som om armarna går högre upp.

MVH
Peter
Duva
Låst