Hej igen!
Jag undrar hur man gör när man ska glödga med 650in. Har en vit knapp åvanför nyckeln som jag har läst mig fram till att det är en thermostat knapp. Men jag fattar ändå inte riktigt hur man gör.
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hur glödgar man en 650i
Moderator: Moderatorer
Re: Hur glödgar man en 650i
Det gör man vid kallstart, tex när det är under -5 grader.
Man går tillväga så att man vrider tändningsnyckeln till läget precis innan start, brukar kännas som ett litet hack där. Sedan när man håller nyckeln i det läget så trycker man in vita knappen samtidigt o håller den inne i ca 20-30 sekunder, sen släpper man knappen samtidigt som man vrider nyckeln till startläget o startar.
Är motorn seg fortfarande gör man om samma sak igen i ca 20-30 sekunder o sen startar.
Man går tillväga så att man vrider tändningsnyckeln till läget precis innan start, brukar kännas som ett litet hack där. Sedan när man håller nyckeln i det läget så trycker man in vita knappen samtidigt o håller den inne i ca 20-30 sekunder, sen släpper man knappen samtidigt som man vrider nyckeln till startläget o startar.
Är motorn seg fortfarande gör man om samma sak igen i ca 20-30 sekunder o sen startar.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...
okej! Jag ska altså hålla nyckeln "mot" hacket i tändnigslåset och trycka in thermostatknappen samtidigt?
Jajjamen, så fungerar det.
Det är inte alltid man känner hacket tydligt i tändningslåset, men man lär sig efter lite lirkande.
I det läget släcks alla instrumentlampor o mätare oxå.
Det är inte alltid man känner hacket tydligt i tändningslåset, men man lär sig efter lite lirkande.
I det läget släcks alla instrumentlampor o mätare oxå.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
Tack så mycket för hjälpen!