Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
oljud i kopplingen
Moderator: Moderatorer
oljud i kopplingen
Hej igen! Jag var ute med min 650 igår och drog ett lite halvtungt vedlass (Ca 5 ton), jag lag i hög 1an och släppte upp kopplingen och då hörde jag ett gnisslande ljud precis i dragläge. Ska det vara så eller börjar kopplingen vara slut?
Re: oljud i kopplingen
när smörjde du urtrampningslagret senast? ,Smör dej ej för mycket bara, är det första gången då smörjer det så är 4 pump lagom, sedan ett till två pump per tillfälle
hej, jag
Okej ska prova med det, men det låter inte som att det är urtrampningslagret utan att det blir missljud när lammelerna får kontakt med varandra
Den har bara gått 3700 timmar! Men den slirar inte på kopplingen utan den bara låter illa, det är bara när man startar på hög växel typ 1an eller 2an med vagn bakom.
Så låter de 650 som jag kört också. Speciellt när man lägger i lite för "hög växel" . Jag tror inte det är något konstigt. Tar pedalen väldigt högt upp?
Nja det är ju bm så det gör den men det har den gjort på alla bm jag kört så inget ovanligt, Tack för svaret Mvh Henrik