Testkörde motorn lite idag, körde kylarrens genom kylsystemet, och kontrollerade ev läckage, det enda som läcker är lite kylarvätska från en pinnbult till en av spridarna, men det är enkelt att åtgärda.
Det kom ut en hel del brun sörja från kylsystemet, verkar aldrig ta slut.
Såg nu att det kommer lite ånga och svagt tryck, knappt synbart från vevhusventilationen, är detta normalt på en nyrenoverad motor, eller är det något som gått fel ?
Det rykte innan renoveringen från vevhusventilationen så pass mycket att man kunde se det.
/VolvoBMNisse
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Glapp i kolv BM 430
Moderator: Moderatorer
-
- Inlägg: 117
- Blev medlem: 6 oktober 2009, 22:13
- Ort: Norrbotten
Re: Glapp i kolv BM 430
Hej,
Jag tror det kommer att bli mindre efter att motorn gått några timmar,allt måste slita in sej.
Lite blow by kommer du alltid att ha.
/Christian
Jag tror det kommer att bli mindre efter att motorn gått några timmar,allt måste slita in sej.
Lite blow by kommer du alltid att ha.
/Christian