Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
låsning för hydral armana på victor
Moderator: Moderatorer
pakningsilicon funkar bra, dra inte åt för hårt, avfätta och gör rent noga innan bara och till sist: använd inte biltemas! förbanad skit. resten av frågorna kan jag inte svara på, dels på grund utav att jag är dålig på norska och att jag inte mekat krabat, men vist fins det sprängskiss, men vart vet jag ej, prova här: http://www.traktordelar.nu/bm.htm
hej, jag
Jeg tok feil. Jeg måtte tappe oljen, og jeg oppdaget det heldigvis tidsnok! Et garasjegulv fullt av olje er ikke så morsomt. Det var ikke så rart at den ikke ville låse, her er to bilder av låskolven. Og kulan, som var flat på oversiden og undersiden:
Men min nabo kjører rallycross og er bilmekaniker. Han sa at han kunne sveise på litt metall og så pusse den til riktig form. Dermed slipper jeg å bestille nytt! Hvis man får tak i det.
Det var enkelt å få ut kolven, jeg skrudde bare ut justeringsskruen som satt på undersiden, her merket med 1. Og så trakk jeg kolven ut av hullet 2:
Men det er vel vanskeligere å få kolven på plass igjen? For jeg kan ikke se at jeg kan få at jeg kan få på plass kula og fjæra på samme måte. Må jeg skru av banjobolten merket 3 og så lokket merket 4 for å komme til innvendig for å sette på kulan og fjädern?
Eller kan jeg bare skyve kolven inn igjen hvis jeg plasserer kule og fjær riktig? Og hva er i så fall riktig? Håper dette var forståelig "svorsk"!
Men min nabo kjører rallycross og er bilmekaniker. Han sa at han kunne sveise på litt metall og så pusse den til riktig form. Dermed slipper jeg å bestille nytt! Hvis man får tak i det.
Det var enkelt å få ut kolven, jeg skrudde bare ut justeringsskruen som satt på undersiden, her merket med 1. Og så trakk jeg kolven ut av hullet 2:
Men det er vel vanskeligere å få kolven på plass igjen? For jeg kan ikke se at jeg kan få at jeg kan få på plass kula og fjæra på samme måte. Må jeg skru av banjobolten merket 3 og så lokket merket 4 for å komme til innvendig for å sette på kulan og fjädern?
Eller kan jeg bare skyve kolven inn igjen hvis jeg plasserer kule og fjær riktig? Og hva er i så fall riktig? Håper dette var forståelig "svorsk"!
Ja, O-ringen bytter jeg nok uansett. Men jeg har fått en liten idé jeg skal prøve først. Jeg skal presse opp kula og fjäderen med en spik (som er filad flat) som jeg presser oppover med en bult jeg skrur inn i hullet til justeringsskruen. Hvis det fungerer, kan jeg få inn kolven nok til at den holder kulan på plass, så jeg så kan ta ut spiken og bulten og så få kolven i riktig posisjon. I teorien bør det fungere. Vi får se i praksis...
Yes, yes, yes! Jeg klarte det uten å demontere noe mer! Jeg tok en Biltema torx träskruv, borade torxhodet mer konisk og kappade av hälften av huvudet, så den var flat på ena sidan. (Hvordan er min "svorsk" så langt? ) Med fingrorna klarte jeg å få på plass først fjäderen og så kulan, og så stakk jeg skruven opp gjennom hullet til justeringsskruven og holdt fast det hele. Jeg stakk kolven inn, og den kom langt nok til å låse fast kulan, og siden huvudet på skruven var platt på ena sidean, kunne jeg trekke den ned igjen, og pang , så satt kolven på plass! Den kan nå trykkes inn og trekkes ut igjen så lett som ingenting! Takk for hjelpen!