Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Turbo tankar.
Moderator: Moderatorer
Re: Turbo tankar.
Gött, min har fått betydligt bättre vrid och ork med turbo, ska plöja med den i morgon för första gången med turbo, ska bli spännande
hej, jag
Har i dag plöjt med min 650 turbo för första gången sedan turbon kom dit, funkar riktigt bra måste jag få säga, kör på 1600-1800 rpm och hög tvåa med låg snabbväxel med 3 skärig 14 tums plog och ett mista plöjdjup på 20 cm gammal seg gräsvall sand/ler/moss jord. bitvis ganska surt och kuperat.
Räknad ut att den dragit ca 8/liter per timma, jag är nöjd
Räknad ut att den dragit ca 8/liter per timma, jag är nöjd
hej, jag
Bustern har nu fått plöja och harva i lilla potatislanden. Fungerar alldeles utmärkt.
Oj då, här har man glömt att uppdatera, turbon har nu snart suttit på plats i 1 år och traktor går mycket bättre och känns mycket starkare, ett problem som har kommit smygande dock (dvs det fanns inte från början) är att när motorn står på tomgång så verkar det bygga på olja i insuget för får den stå på tomgång en lite stund, så kastar den ur sig ett enormt vitt rökmoln när man gasar, det märks även att det har börjat dra lite olja, vilken motorn inte gjorde tidigare. jag funderar på om min olje retur är fördålig, då den går med lite lagom lutning från turbon direkt in i ventilkåpan, den har fall, men inga 90 grader direkt, kanske 40 grader.
Det som talar emot detta är ju att detta fel borde varit från början om det berodde på returen, en annan teori är ju att turbon är kass helt enkelt, men det är inte mycket glappa om den laddar fin fint.
Eller kan det va något med vatten kylningen utav turbon som spökar?
Det som talar emot detta är ju att detta fel borde varit från början om det berodde på returen, en annan teori är ju att turbon är kass helt enkelt, men det är inte mycket glappa om den laddar fin fint.
Eller kan det va något med vatten kylningen utav turbon som spökar?
hej, jag
Kan det vara så att motorns vevhusventilation är täppt så att det blir mottryck i oljereturen?
Vatten tror jag man kan utesluta.
Ta loss returen och led den till nån kanna och prova. Det är inget jättestort flöde, iaf inte på min, typ nån deciliter i minuten.
Vatten tror jag man kan utesluta.
Ta loss returen och led den till nån kanna och prova. Det är inget jättestort flöde, iaf inte på min, typ nån deciliter i minuten.
Hur går det med turbotraktorn, daisel? Min går bara fint än så länge.