Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
startar inte, BM 430
Moderator: Moderatorer
startar inte, BM 430
Hejsan, har nyligen köpt en BM 430 -78, den har hela tiden gått perfekt men nu startar den inte, eller rättare sagt, den är trög som attans, men efter ett tag så startar den, går i kanske 20-30sekunder.
Sen höjs varvtalet en aning och sen lägger den bara av, sen fortsätter det bara så.
Det enda jag har gjort är att tvättat av den med högtryckstvätten, kanske det är vatten i insuget förresten?
Sen höjs varvtalet en aning och sen lägger den bara av, sen fortsätter det bara så.
Det enda jag har gjort är att tvättat av den med högtryckstvätten, kanske det är vatten i insuget förresten?
olssons i ellös www.oie.se
har kollar lite mera idag och det verkar inte ens komma bränsle från tanken, även fast jag tar bort slangen direkt från tank till matarpumpen så kommer det nästan ingen diesel alls, bara lite droppar, så det får bli att rengöra tanken, lite drygt då det är kanske 3/4 dels kvar i tanken.
Tips på bra pump för att få ur dieseln ur tanken?
Tips på bra pump för att få ur dieseln ur tanken?