Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Ren. av Insprutningspump?

Diskussioner om Motor med tillhörande system

Moderator: Moderatorer

sachs

Ren. av Insprutningspump?

Inlägg av sachs »

Hej!

Någon som vet var jag kan få min insprutningspump renoverad? 2 st kolvar har troligtvis skurit, motorn rusar direkt efter start. Traktorn är en Bm 350 och pumpen är av märket Bosch. Eller går det att få tag på en "ny" (bättre beg.):?
Ralle
Forumberoende

Inlägg av Ralle »

En El & Diesel verkstad kan garanetat hjälpa dig, dessa finns väl på de flesta större orter...
sachs

Inlägg av sachs »

Ralle skrev:En El & Diesel verkstad kan garanetat hjälpa dig, dessa finns väl på de flesta större orter...
Ok, tack! Får försöka leta reda på en sådan firma då. Någon aning om vad det kan komma att kosta i runda slängar?
Ralle
Forumberoende

Inlägg av Ralle »

Jag renoverade pumpen till min John Deere för ett par år sen, det kostade ca 7500 plus moms.
Fast den fick el & Diesen här skicka till en annan verkstad, för dom grejade inte det fabrikatet, och han sa att han skulle aldrik kunna renovera en Bosch eller CAV så billigt.
Han trodde snarare på mellan 10000 och 20000.
Fast å andra sidan har jag dubbelt så många cylindrar som du.
tobiasmoberg

Inlägg av tobiasmoberg »

Hejsan. Jag vet en äldre man som kan fixa insprutningspumpar. Han tar om jag inte har fel 500 kronor för att renovera en. Under 1000lappen iallafall!!! Återkommer med uppgifter om honom. Din pump blir bättre än ny. Jag lovar.
Ralle
Forumberoende

Inlägg av Ralle »

tobiasmoberg skrev:Hejsan. Jag vet en äldre man som kan fixa insprutningspumpar. Han tar om jag inte har fel 500 kronor för att renovera en. Under 1000lappen iallafall!!! Återkommer med uppgifter om honom. Din pump blir bättre än ny. Jag lovar.
Låter ju bra... Men han måste ju i så fall göra detta bara för att han tycker det är kul, ingen vinst direkt.
Och det kan ju aldrig inkludera delar...?

Spänd på fortsättningen!
Låst