Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Bm 350 Boxer Vs Bm T430
Moderator: Moderatorer
Bm 350 Boxer Vs Bm T430
Skulle vilja höra era åsikter, fördelar, nackdelar, ris, ros, ja allt möjligt, då jag står i valet och kvalet att byta min Boxer mot en T430.
430 är ju en riktig bm den med om man bortser från motorn, men just motorn är sämre än 1113, så är det bara. Den är mera svårstartad i kyla drar mera soppa per effekt, är högvarvigare, inte alls lika seg.... Det som är sämre på 430 i övrigt är att hytten är mycket trängre och jobbigare att ta sig i och ur, men det kansre är en vanesak. Hytten är nog obetydligt tätare på en 430 i praktiken och värme går bra att eftermontera i en boxer.Bolinder skrev:Jaså? Kan du utveckla? Jag tycker själv boxern är en pärla, men givetvis lockar servostyrningen och värmen i hytten, eller?Lucas skrev:För mig finns det bara ett alternativ av dom två. kort sagt byt inte bort boxern mot en 430 för den sistnämnda är sämre på alla sätt, det är min åsikt. / Lucas
Okej, det blir nog att jag behåller Boxern iaf..jag har lagt ner alldelas för mycket jobb på den..Jag har ett par bilder innan och efter ifall någon är intresserad. ska jag lägga upp dom här isf? Det enda som fattas är servostyrningen som jag ska försöka bygga ihop..Någon som har bilder på det? så man har en ide om hur det skulle kunna se ut..Lucas skrev:430 är ju en riktig bm den med om man bortser från motorn, men just motorn är sämre än 1113, så är det bara. Den är mera svårstartad i kyla drar mera soppa per effekt, är högvarvigare, inte alls lika seg.... Det som är sämre på 430 i övrigt är att hytten är mycket trängre och jobbigare att ta sig i och ur, men det kansre är en vanesak. Hytten är nog obetydligt tätare på en 430 i praktiken och värme går bra att eftermontera i en boxer.Bolinder skrev:Jaså? Kan du utveckla? Jag tycker själv boxern är en pärla, men givetvis lockar servostyrningen och värmen i hytten, eller?Lucas skrev:För mig finns det bara ett alternativ av dom två. kort sagt byt inte bort boxern mot en 430 för den sistnämnda är sämre på alla sätt, det är min åsikt. / Lucas