har bytt topplockspackning, gjort enligt instruktioner som ja har fått. får ej igång den dvs den tänder inte efter antal försök även "pumpat in diesel i systemet. en annan fråga går det ej att snurra på fläkthjulet med handkraft?
några förslag....
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
volvo bm 430 bytt topplockspackning
Moderator: Moderatorer
-
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 12 september 2021, 10:09
Re: volvo bm 430 bytt topplockspackning
`Pumpat in diesel`- då förutsätter jag att det med startmotorns hjälp kommer`luftfri diesel`genom luftningsskruvarna på I-pumpen ( Visst gaspådrag ).
Fördelarpumpen kan vara svår att lufta på högtryckssidan - kvarvarande luft vill gärrna `fjädra`.
Lufta genom att lossa ett tryckrör vid insprutaren - kör med startmotorn ett antal varv - tag gärna hjälp med försiktig användning av startgas för att öka startvarvtalet. Om bränsle kommer fram vid tryckrörsanslutningen men motorn inte visar några livstecken förutom att den tänder på startgasen - lossa på övriga anslutningar vid insprutarna - kör med startmotorn - kommer bränsle vid anslutningarna - drag åt - gör nya startförsök.
Om mtorn fortfarande `lika död`- hör av dig - då återstår att ansluta en insprutare vid sidan om toppen - i syfte att se om öppningstrycket nås.
Fläkthjulet - jo -går extra tungt när kompressionstakten för de olika cylindrarna nås - svårt att komma åt - hårt spänd rem krävs - alt. tryck på remmens slaksida för att undvika slirning.
Fördelarpumpen kan vara svår att lufta på högtryckssidan - kvarvarande luft vill gärrna `fjädra`.
Lufta genom att lossa ett tryckrör vid insprutaren - kör med startmotorn ett antal varv - tag gärna hjälp med försiktig användning av startgas för att öka startvarvtalet. Om bränsle kommer fram vid tryckrörsanslutningen men motorn inte visar några livstecken förutom att den tänder på startgasen - lossa på övriga anslutningar vid insprutarna - kör med startmotorn - kommer bränsle vid anslutningarna - drag åt - gör nya startförsök.
Om mtorn fortfarande `lika död`- hör av dig - då återstår att ansluta en insprutare vid sidan om toppen - i syfte att se om öppningstrycket nås.
Fläkthjulet - jo -går extra tungt när kompressionstakten för de olika cylindrarna nås - svårt att komma åt - hårt spänd rem krävs - alt. tryck på remmens slaksida för att undvika slirning.
-
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 7 januari 2022, 22:04
Re: volvo bm 430 bytt topplockspackning
Thanks for the interesting information. Now I am beginning to be interested in reviews of casinos and games on the site https://casinosindian.com/casinos/ and I am very interested in this, because I do not know how to play and learn from the experience of other players. But I have not yet worked out my strategy for the game. This site also provides tips on gaming strategies. What will you advice me? I think there are many experienced players among you.