Hej håller på att få igång min 320 men får inte upp bränsle till spridarrören har luftat ända fram till spridarenpumpen får fram diesel i alla rör utom dom 3 som går upp till cyindern har den begat igen eller någon som har nån kännedom om detta ,,, vad händer om jag skruvar av 4 skruvar som sitter på höger sida på pumpen där dieseln går in i pumpen,,,,
Rolle
ps. har även luftat dom 2 luftningsskruvarna som sitter på pumpen kommer diesel även där
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
spridaren????
Moderator: Moderatorer
-
Re: spridaren????
hej har köpt en ny spridare något som jag ska tänka på vid byte av den så inte kuggahjulet trillar ner har gjort kilar under ,,på sidan ,, sätta i 3 stift frammifrån (i låsbrickan) ,, men när den tas ut sitter där en bricka eller nåt som kan ramla ner ,,,, någon kil är den lös eller fast i kuggehjulet
Rolle
Rolle
Har ej läst av forumet i sommar.
Hoppas klenoden är igång.
Om inte - låt oss veta.
Hoppas klenoden är igång.
Om inte - låt oss veta.
-
Hej har inte heller varit ute på forumet men den är igång efter många om o men ,,, bytte spridarpump fick igång den men sen va hela oljetråget fullt med diesel,,,,, av med pump igen ( oljefilter med) bytte packbox ,, luftade bränslesystemet och nu starta den perfekt
ha de gott alla volvo bm ägare
Rolle
ha de gott alla volvo bm ägare
Rolle
-
glömde säga fösta pump jag köpte (200 kr) o satte på fungerade inte,,, ventilerna hade nog fastnat,, körde tillbaka o fick en annan som jag satte på som läkte o bytte packbox där är jag nu så lite jobb har jag haft men lärt mig en del
Rolle
Rolle
-
Kan du ge en länk till en felaktig pump ?
-
Hej John Tomas vad menar du med felaktig pump ,,,,
Rolle
Rolle