Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Volvo bm 320-62 hydraulkolvar FRÅGA?
Moderator: Moderatorer
-
Volvo bm 320-62 hydraulkolvar FRÅGA?
Har en fråga till er! Har lämnat in hydraulkolvarna på packningsbyte till lastaren på min Bm 320. Måste jag lufta ur systemet på någon vis eller är det bara att fylla på olja igen när jag kopplar tillbaka kolvarna igen? Och har för mig att påfyllningen sitter under sätet, kan någon bekräfta det? Med vänlig hälsning, David
Re: Volvo bm 320-62 hydraulkolvar FRÅGA?
Luftar sig självt efterhand som du kör. ( Kolvarna upplevs som`fjädrande eller gungande`om luft finns kvar).
Hydraulhuset tjänstgör som oljebehållare men också en med bränsletanken ihopbyggd oljetank där påfyllningen sker.
Rek. är 11 l men upp till 18 l kan fyllas på om yttre hydraulik kräver stor oljevolym.
Hydraulhuset tjänstgör som oljebehållare men också en med bränsletanken ihopbyggd oljetank där påfyllningen sker.
Rek. är 11 l men upp till 18 l kan fyllas på om yttre hydraulik kräver stor oljevolym.