Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Buster 320 med stum motor
Moderator: Moderatorer
Buster 320 med stum motor
Jag är intresserad av en buster 320 som troligen stått utan burk över ljuddämparen, har försökt dra runt motorn med olika metoder, men den verkar vara stum. vad kan vara ett skäligt bud på en sån traktor. alla däck är slut utom ett bakdäck som är ok. ingen lastare eller annat pluss på menyn, snarare att det finns bucklor och skador. hansivar
Re: Buster 320 med stum motor
Jag vet inga priser i det här fallet, men även om du får loss kolvarna i loppen så är ju motorn förstörd. Kolvringar rostar fast i loppen och gör så stora skador så motorn måste renoveras om det nu går. Lösa foder eller möjligt att borra om?
Jag hade en båtmotor där ett liknande missöde inträffade. Det var bara att kassera motorn och skaffa en annan.
Jag hade en båtmotor där ett liknande missöde inträffade. Det var bara att kassera motorn och skaffa en annan.
Re: Buster 320 med stum motor
Ok. Man bör kanske få den gratis om man ska våga sig på den, det kan ju dra iväg med kostnader när det gäller diesel motorer. tack för svaret
Re: Buster 320 med stum motor
kolla upp tillv. nr på motorn. de senare har gjutna foder som på en ``riktig´´ bm-motor
delarna är billiga och renoveringen är enkel. lager mm brukar klara sig utan problem i sådana här fall,
möjligtvis att några ventiler och säte behöver bytas, också det billiga grejer.
de tidiga har kromfoder, vilka inte brukar fara så illa av rost, där räcker det oftast att byta kolvringar, dessutom rekommenderar jag inte att någon utan god erfarenhet byter kromfodren själv.
Gränsen är motronummer: 1213671 (på en plåt innanför grenröret)
Hittade själv en bm-36 som stått ute utan topplock i tio år!! den startade snällt efter renovering.
så inget är omöjligt!
Börja med skambud, lycka till!
delarna är billiga och renoveringen är enkel. lager mm brukar klara sig utan problem i sådana här fall,
möjligtvis att några ventiler och säte behöver bytas, också det billiga grejer.
de tidiga har kromfoder, vilka inte brukar fara så illa av rost, där räcker det oftast att byta kolvringar, dessutom rekommenderar jag inte att någon utan god erfarenhet byter kromfodren själv.
Gränsen är motronummer: 1213671 (på en plåt innanför grenröret)
Hittade själv en bm-36 som stått ute utan topplock i tio år!! den startade snällt efter renovering.
så inget är omöjligt!
Börja med skambud, lycka till!