Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Forumets framtid?
Moderator: Moderatorer
Forumets framtid?
Hej alla medlemmar!
Vi har fått ett erbjudande om att integrera BM-forumet som en separat del i Maskinisten.net, ett av Sveriges största forum med inriktning på maskiner.
Den stora fördelen som jag kan se är att fler BM-vänner hittar till vårt forum, så att vi får fler och kanske bättre svar på våra frågor.
Har ni några synpunkter?
Mvh/ Axel (Administratör)
Vi har fått ett erbjudande om att integrera BM-forumet som en separat del i Maskinisten.net, ett av Sveriges största forum med inriktning på maskiner.
Den stora fördelen som jag kan se är att fler BM-vänner hittar till vårt forum, så att vi får fler och kanske bättre svar på våra frågor.
Har ni några synpunkter?
Mvh/ Axel (Administratör)
Re: Forumets framtid?
Kör på det.
Maskinisten är betydligt mer besökt än detta forum så det finns ingen anledning atrt låta bli.
mvh / Håkan F
Maskinisten är betydligt mer besökt än detta forum så det finns ingen anledning atrt låta bli.
mvh / Håkan F
-
Det blir nog bra .
Bäst för oss BM nördar att nå ut till fler
Bäst för oss BM nördar att nå ut till fler
BM Volvo 350 Boxer 1963, 1/2-band, takkran. Skogskonverterad Nr:43 av Hultdins i Malå + KMA 10ton
VOLVO-BM 400T 1969 (Servo, Boxer axel mm)+ Ålö Qvicke +Farma huggarvagn + Överum 2-skär
DavidBrown 25D 1953 (Daisy) egentillv vagn
VOLVO-BM 400T 1969 (Servo, Boxer axel mm)+ Ålö Qvicke +Farma huggarvagn + Överum 2-skär
DavidBrown 25D 1953 (Daisy) egentillv vagn
Hej!
Som BM-sidans grundare blir jag glad av att ni håller intresset vid liv. Jag kan bara se positivt på att forumet gå in i Maskinisten. Jag har själv nytta av den sidan. Kan jag hjälpa till att sprida budskapet så gör jag gärna det.
Som BM-sidans grundare blir jag glad av att ni håller intresset vid liv. Jag kan bara se positivt på att forumet gå in i Maskinisten. Jag har själv nytta av den sidan. Kan jag hjälpa till att sprida budskapet så gör jag gärna det.
Det är nog bara att gratulera. Jag är inte registrerad på Maskinisten, men har hamnat där genom länkar flera gånger. Dom har ofta mycket att visa och intressanta projekt.
Japp, det låter som en bra idé! Kör på!
Funkar för mej
BM Victor-60 hytt å lastare
T 24-52 med lastare såld
Fordson Power Major -60 såld
T 24-52 med lastare såld
Fordson Power Major -60 såld
-
Låter alldeles utmärkt vi når förhoppningsvis fler intresserade BMfans:-)Peter
-
Har bara positiva erfarenheter från Maskinisten. jag tycker iden är bra.
-
Är nog bra, jag va på baklastarforumet ett tag, där var ännu dödare än här, men på maskinisten är det massor av bakis. Nu är det forumet en del av maskinisten, verkar som alla är på väg dit
Volvo T22 1949, BM 320 Buster 1962, BM 425 Terrier 1957, Gigantic G18 1970
Låter bra!
Maskinisten är ett bra forum
Maskinisten är ett bra forum
När inträffar "flytten" och får man behålla sitt nu gällande inloggning- och lösenord? Alltså den registrering man har här?
Kan inte låta bli att förundras över att det trots allt finns folk här i forumet. Brukar annars vara så "tyst", hehe!
Inget är bestämt ännu gällande flytten, men vi kommer att informera i god tid innan det är dags.revert skrev:När inträffar "flytten" och får man behålla sitt nu gällande inloggning- och lösenord? Alltså den registrering man har här?
Vi håller på att undersöka olika möjligheter kring användarnamn och lösenord.
Hälsningar/
Axel
Problemet med maskinisten är att då man klickar på 'läs olästa inlägg' eller 'visa nya inlägg' så kommer det fram ziljoner av ointressanta inlägg.
Jag tycker att bm-folket från maskinisten skall flytta hit istället.
Jag tycker att bm-folket från maskinisten skall flytta hit istället.