Tja.
Har i veckan köpt mig min första traktor och eftersom jag är uppväxt med en BM så kändes det ganska självklart att även jag skulle ha en.
Valet hamnade tillslut på en 320 Buster från -62.
Eftersom traktorn är över 50 år gammal så finns det ju lite att pyssla med, och det helst innan snö, mörker och minusgrader flyttar in i carporten.
Således har jag börjat leta efter dörrar, bakruta och framruta eftersom det fattas.
Prio ett är framruta, sen dörrar.
Efter lite googlande har jag insett att min hytt inte riktigt ser ut som de brukar, så min första fråga (av många) blir:
Fanns det olika hytter och hur listar jag ut vilken jag har?
Bakrutan sitter det två gångjärnsfästen ovanför, utvändigt samt att de två stora plåtarna verkar vara eftermonterade, ska ta fler bilder när jag kommer ihåg att ta med kameran ut till traktorn, men den har ingen överkant utan bara en botten och trå sidor, sen är den rundad, typ som ett valvtak.
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hyttmodeller / Hyttdelar
Moderator: Moderatorer
Re: Hyttmodeller / Hyttdelar
Gick ut med kameran och fick se en produktskylt uppe vid taket som säger att det är en Hedalhytt.
Googlar man på det får man typ noll träffar, så jag undrar nu vart man kan hitta reservdelar till en sån, eller en hel reservdelshytt kanske?
Även bilder på hur de ska se ut hade varit intressant
Googlar man på det får man typ noll träffar, så jag undrar nu vart man kan hitta reservdelar till en sån, eller en hel reservdelshytt kanske?
Även bilder på hur de ska se ut hade varit intressant